Kako odabrati pravu fizičku aktivnost?

Kada smo deca, lako je odabrati šta ćeš trenirati. Ograničenja gotovo da ne postoje, pa se tako možeš posvetiti nekom grupnom ili individualnom sportu, plesu ili učenju borilačke veštine. Ali, šta da radiš kada imaš nešto više godina i mnogo manji izbor?

Išla sam u baletsko zabavište par godina. Kada sam izjavila da ne želim da upišem osnovnu baletsku školu, roditelji su me upisali na folklor. Dešavalo se da u desetominutnoj vožnji posle treninga zaspim, pa sam i od ove vrste plesa odustala. Usledilo je treniranje košarke, pa odbojke, izborila sam se za žuti pojas u aikidu i par meseci išla na aerobik. Četiri godine srednje škole prošle su bez dodatne fizičke aktivnosti, dok sam se u toku studiranja okušala u tangu, salsi i drugim karipskim plesovima. Elegantni i strastveni tango mi je mnogo više prijao, priznajem. No, čime da se bavim sada, kada sam na pola treće decenije?

Ako se i ti želiš da se malo aktiviraš, postavi sebi par pitanja. Koliko vremena možeš izdvojiti za fizičku aktivnost na nedeljnoj bazi? Kada ti u toku dana najviše odgovara da vežbaš? Da li bi radije da se posvetiš nečemu što će te opustiti, kao što je joga, ili preznojiti, kao krosfit? Šta ti više odgovara – da vežbaš sama ili u društvu? Odgovori na ova pitanja bi trebalo da ti pomognu da dođeš do aktivnosti koja bi ti najviše prijala.

Šta god da odabereš, podstakni sebe da istraješ. Pričaj ljudima oko sebe šta treniraš. Pozovi nekoga da ti se pridruži. Nagrađuj sebe posle svakog treninga. Kupi opremu zbog koje ćeš jedva čekati da vežbaš. Vremenom će ti aktivniji život postati neophodnost. Lako je navući se na dobre stvari.

Ja se trudim da mi svako jutro počne tibetanskim vežbama. Čak i kada se probudim izlomljena od sinoćnog smrzavanja i preduge šetnje ili sam mamurna. Iznenađujuće, ali uvek živnem posle njih. Ovog meseca svakog dana vežbam sa tegićima od 1kg, a planiram da se u narednim nedeljama još više aktiviram – o mojim fitnes planovima možeš čitati u prethodnom tekstu, ali i krajem meseca. Glavni cilj mi je da pronađem odgovarajuću plesnu školu i vratim se najdražem tangu – toliko to želim, da sam ga ubacila i u svoju tablu vizualizacije.

Da li se ti već baviš nekom fizičkom aktivnošću ili čekaš proleće da se razmrdaš?

Advertisements

7 thoughts on “Kako odabrati pravu fizičku aktivnost?

    1. A da pokušaš da ispratiš šta ti krade vreme u toku dana, proučiš šta radiš a možda ne bi morala i tako probaš da oslobodiš još koji sat za trening? 🙂 Jednom sam zapisivala bukvalno sve što sam radila u toku dana i koliko mi je vremena na to odlazilo. Malo je naporno, ali je vredelo – uočila sam da previše vremena provodim na internetu i da, zapravo, IMAM vremena za sve što hoću da uradim, ako smanjim tu prokrastinaciju. 🙂

      Свиђа ми се

      1. Занимљиво, да, али… Рецимо, док сам радила у фирми од 8 до 4, док дођем с посла већ је пола 5. Ако свратим у продавницу да купим намирнице, скувам их и једем, већ је 6 – пола 7. У 7 треба почети припремати се за тренинг. Од пола 8 до 9 тренинг, онда купање, и док све то завршим већ је 10 – пола 11, и време за спавање. С таквим распоредом нема баш пуно простора за било шта друго.
        Сад кад сам променила радно место (а и послодавца), остају споредни послови који такође доносе приходе, понекад понеко дружење, мало одмора, и то је то.
        Џаба све, дан ипак траје само 24 сата.

        Свиђа ми се

  1. Повратни пинг: Mystery Blogger Award – Moji mali svetovi

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

w

Повезивање са %s