Nepopularna mišljenja book tag

Ne volim da pišem o knjigama, ali volim da ih čitam. Otud dvoumljenje kada sam bila tagovana da uradim book tag o nepopularnim mišljenjima. Kako se bližio oktobar, mesec knjige, popustila sam i rešila da napravim mesta za ovaj tekst.

Kikimusanba, čije je pisanje čista magija, je želela da vidi šta ja mislim o ovim temama. Kako onda da se ne odazovem? Neću nikoga tagovati, oni koje pratim su već radili ovaj izazov, ali evo mojih odgovora. A vi budite slobodni da u komentaru odgovorite na njih ili  podelite linkove do svojih tekstova, ako ste radili ovaj izazov.

  1. Popularna knjiga ili serijal koji se tebi ne sviđa: Majstor i Margarita, Mihail Bulgakov. Stil pisanja me je oduševio (Rusi su, ipak, neprevaziđeni), ali mi je sve što se dešava previše bizarno da bih ponela pozitivne utiske.
  2. Knjiga ili serijal koji se tebi sviđa, a drugi ga ne vole: Jedi moli voli, Elizabet Gilbert. Ljudi najčešće ili obožavaju ili preziru ovu knjigu – sredine nema. Ja sam u prvoj grupi, a volim i film – ovo je jedinstven slučaj da su i film i knjiga sjajni, iako nisu identični u svim detaljima.
  3. Ljubavni trougao u kojem glavni lik završi sa pogrešnom osobom: Dragi Džone, Nikolas Sparks. (spoiler alert) Ovo je knjiga koju mrzim iz dna duše upravo iz ovog razloga – par koji se kroz celu knjigu razvlači ne bude zajedno na kraju. Ne, ona se uda za svog najboljeg druga, iz nekog osećanja sažaljenja, krivice, duga je to priča, a on ostane sam. I na kraju, kako su imali dogovor da određene večeri gledaju u mesec, on se došunja do njene farme i vidi kako ona izlazi da pogleda u nebo, posle x godina. Knjiga bi letela kroz prozor da je bio otvoren, a love-hate odnos koji sam do tada imala sa Sparksom je prešao u hate. Ništa više njegovo nisam pročitala i ubrzo sam se otarasila par knjiga koje sam već imala.

4. Popularni žanr koji retko uzimaš u ruke: triler. Za razliku od ljubitelja ovog žanra, ne volim skokove adrenalina i napetosti koje izaziva čitanje ovakvih knjiga. Uzbuđenje nalazim na drugim mestima i u drugim žanrovima.

5. Obožavani lik kojeg ne voliš: kapetan Nemo (20000 milja pod morem, Žil Vern). Ovo je pitanje kod kojeg sam stala pre mesec dana, kada sam razmišljala o pitanjima. Nadala sam se da će mi u međuvremenu nešto pasti na pamet, ali avaj. Izbor je pao na lika kojeg ja ne volim, a kakvo mišljenje o njemu imaju drugi, ne znam.

6. Popularni autor kojeg ti iz nekog razloga ne voliš: Haruki Murakami. Čitala sam  jednu njegovu knjigu, Južno od granice zapadno od sunca, sa 15 godina – nikako mi se nije dopala. No, rešila sam da mu ponovo dam šansu, pa ćemo videti kako ćemo se slagati desetak godina kasnije.

7. Izreka kaže: „Knjiga je uvek bolja od filma“. Ali, ima i izuzetaka. Filmska adaptacija koja je bolja od knjige: Poslednja pesma, Nikolas Sparks. Da, ovo je jedna od knjiga iz love dela Sparksovog i mog odnosa, pre no što smo se razišli. Film je mnogo bolje od knjige preneo treperavu mladost i sve njene uspone i padove. Nisam očekivala da će mi se dopasti film sa Majli Sajrus, ali bila je sjajna. Lijama Hemsvorta da ne spominjem – moraće da sačeka neki drugi izazov.

20 thoughts on “Nepopularna mišljenja book tag

  1. Obožavam upitnike i često ih objavljujem, zanimljivi su mji, a još više volim da čitam tuđe i uporedim mišljenja.:)
    Au, pa meni je „Majstor i Margarita“ najomiljenija knjiga na svetu, sa svakim novim čitanjem volim je više nego pre, ali razumem da mnogima „ne leži“, čak većini.
    Gilbertovu nisam čitala, ali jesam gledala film i o njemu napisala kratak prikaz – nažalost, sem prekrasnih predela/lokacija snimanja, baš me razočarala priča i možda pročitam knjigu nekad (imam je), ali nisam nešto entuzijastična.
    Ne čitam Sparksa, ni trilere. Možda zvučim kao snob, ali to nije po mom ukusu i ne predstavlja mi nikakav izazov.
    I ja OBOŽAVAM Pariz, iako ga verovatno nikada neću posetiti, ali to mi je jedna od odvajkadašnjih opsesija.:)))
    Nisam stekla nikada utisak da je kapetan Nemo nešto obožavan lik, meni je uvek bio nekako podnošljiv, donekle intrigantan, ali ništa specijalno.
    A vidiš, meni je Murakami među najdražijm savremenim autorima (što je velika stvar, budući da sam kao predugo okrenuta istoriji književnosti, u priličnom zaostatku sa modernom produkcijom, a bogami i pravi skeptik). Mislim da je 15 godina rano, daj mu novu šansu. Ja sam prvo pročitala „Kad padne noć“ i posle toga sve što su naši preveli, sem „IQ84“. Nisu mi se sve kasnije podjednako svidele, ali generalno ima nešto u Murakamijevom setnom, atmosferičnom stilu, što me „kupuje“ i dotiče.

    Moja verzija ovog izazova:
    https://alittlerunaway.blogspot.rs/2016/08/subota-sa-knjigom-bela-vrana-u-svetu.html
    A na „upitnik“ imaš i još neke predloge za ubuduće, ako ti se bude popunjavao kakav „leksikon“.
    Hvala na zanimljivom tekstu!:))))

    Liked by 1 person

    1. Imamo slican ukus ocigledno, pogledaj moj komentar, tek kada sam napisala svoj procitala sam ostale, neverovatno koliko slicno. Moja prva je od Murakamija je bila Norveska suma, i svidela mi se ali me nije odusevila previse me podsecala na Lovac u zitu (samo su junaci stariji), ali je posle otisao dalje, i dublje u fantastiku. Inace jos jedan retko popularan pisac je Sabato, da li si citala, ja ga obozavam iako kao i Majstor i Margaritu mislim da nikada necu do kraja razumeti, mislim da je uvek novi pogled drugaciji.

      Liked by 1 person

      1. Meni se ni Lovac u žitu nije dopao svojevremeno, haha 😀 Nismo ga imali kao lektiru, ali momak koji mi se dopadao jeste i postala mu je to omiljena knjiga, pa sam je pročitala i ja. Nisam čula za njega, ali pribeležen je na listu „uzeti iz biblioteke“. 🙂 Hvala ti na preporuci, slobodno mi ostavi još koju. Ja trenutno čitam Egzotična zadovoljstva od Pitera Kerija, malo je reći da sam fascinirana. 🙂 Teme mu nisu lake za varenje, pa ga doziram, čitam jednu priču dnevno. Ali, sjajan je.

        Liked by 1 person

  2. Hvala tebi na zanimljivom komentaru. 🙂
    Pročitala sam i tvoj tekst, sjajan je.
    Ja sam prvo gledala, pa čitala Jedi moli voli, fascinantna mi je bila ta ideja da pauziraš život dok se ne oporaviš (a onda sam to i doživela, haha). I uopšteno, mislim da sve ono čemu ti i ne želiš da daš šansu, kao što su Poliakov i Štrljić, meni prija jer me podseća na moje (ljubavne) peripetije; nisu isti ljudi i događaji, ali osećaji jesu. Možda malo suludo zvuči, ali to je neko moje objašnjenje. 😀
    Moj čitalački put je izgledao otprilike ovako: dečija književnost – teen/YA – epska fantastika – ljubići – klasici i savremene drame. Plivam nekako u ogromnom književnom moru, ali potpuno bez plana i programa. Čitala sam „ninovce“, ali nisu me preterano oduševili. I kad god zamolim nekog sa Filološkog fakulteta za preporuke za čitanje i spiskove literatura za pripremanje ispita (jer bih ja to sve pročitala), oni obećaju da će mi poslati i to se nikada ne desi. 😀 Zato i lutam, u pokušajima da sama pronađem nešto vredno čitanja. 🙂

    Свиђа ми се

    1. Haha, meni je prinudna pauza sa životom donela bolest, a sad opet preživljavam na poslu, tako da me možda zato i nerviraju slične priče, jer nekako nisu realne za naše podneblje i uslove većine, mada mi je film, ponoviću, vizuelno bio stvarno praznik za oči, a volim i glavne glumce.:) S druge strane, gledala sam i čitala „Divljinu“, koju neki zovu „Jedi, moli, voli za siromašnije“, koja mi je bila OK.
      I ja čitam zaista svašta, ali vremenom sam shvatila da ne vredi trošiti vreme na ono što nije, ne nužno kvalitetno, ali barem pristojno i pismeno. Profesionalna deformacija, možda, tek, sa iskustvom naučim i da biram, opet prema sebi i svojoj ličnosti – to je najbitnije, da čitanje ne bude mučenje i na silu.:)
      Za „NINovce“ te razumem, meni se takođe veći deo tih knjiga ne dopada, zapravo, nagrade i nisu najpouzdanije merilo, baš kao ni raznorazni kriterijumi po kojima se dodeljuju.
      Ja sam uvek raspoložena za raznovrsne preporuke, zato sam i uvela rubriku „Subota sa knjigom“, a spiskovi sa ispita takođe ne manjkaju, pa slobodno pitaj. Kad se razbrbljam o knjigama, nema kraja::)

      Liked by 2 people

      1. Držim te za reč – čim mi pošalješ poslednju preporuku za newsletter, podsetiću te na obećanje. 😀 Stvarno bih volela da proširim vidike autorima koje teško da bih otkrila ovim nasumičnim izborima, da naučim da razlikujem pokrete, uživam u raznovrsnosti stilova… Trenutno sam u misliji čitanja i pražnjenja lične biblioteke, pa imamo vremena za sastavljanje tih spiskova dok ne stigne na red ponovno učlanjivanje u gradsku biblioteku. 🙂

        Свиђа ми се

      2. Imam, ali je to jedina društvena mreža na kojoj nisam aktivna. 😀 Šalu na stranu, imam nalog, ali ga koristim da zabeležim knjige koje pročitam… Kada se setim 🙂
        Zaboravih da ti odgovorim za Pariz: sve je moguće, pa i da odeš tamo. 🙂 Ne znam da li si pratila moj minimalistički izazov, ali jedna tema je bila baš da uštediš novac za putovanje iz snova. Koraci su sledeći: isplaniraš koliki će ti biti troškovi, odrediš koliko možeš na nedeljnoj/mesečnoj bazi da odvojiš sa strane, podeliš ta dva iznosa da saznaš kad ćes imati celu sumu i – počneš. I pošalješ mi sliku ispred Sakr Kera kad se vratiš sa puta. 😉

        Свиђа ми се

  3. Mnogo mi se dopada ovaj TAG. Iskreno i sama sam veliki ljubitelj TAG-ova, ali i knjiga. Inače, ja nisam čitala Sparksa, ali čula sa za njega same pohvale. Tako da kada si spomenula ovu knjigu oko ljubavnih trouglova, iskreno mnogo me privuklo. Ja sam neko ko voli pročitati drugačije i osoba koja volim neočekivano ❤️❤️❤️

    Liked by 1 person

  4. Jedna od mojh omiljenih knjiga je Majstor i Margarita, a od novijih pisaca obozavama Murakamija procitala sest ili sedam knjiga. Ta koju si ti procitala je prilicno slicna ostalima, on ima srz koja je slicna, melanholija, depresija, neprilgodjenost likova sa primesima fantastike, samoubilacki elementi i ljubav,mrak i tama sa obaveznim hepiendom. Posto ti se nije svidela Majstor i Margarita ne bih ti preporucila ni njegove koje naginju vise fantastici, jedina koja odstupa pomalo od toga ali ne i od depresivno samoubilacke teme je Norveska suma. Ja naprotiv bas volim neobicne radnje, neobicne likove, pomalo uvrnute i izvrnute. Volim i Murakamije, i Pol Ostera i Markesa i Kafku i Novi vrli svet, Gordera, Pekica, Dostojevskog mislim da je to stvar ukusa, mozes mu dati i jos jednu i jos sto sansi ali ne verujem da ces ga zavoleti. Kapetan Nemo je izrazito negativan lik, prakticno sociopata ne verujem da si ikome svidja :).

    Liked by 1 person

    1. Vidiš, to što si mi o Murakamiju sad napisala mi zvuči sasvim ok. 🙂 Malo me podseća na Senku jednoroga, ne znam da li si čitala. Od nabrojanih volim Dostojevskog, Pekića, Gordera, ostale nisam čitala, izuzev Kafke koji mi u srednjoj nije prijao. No, to ne znači da neću pročitati njegov Zamak, ili Proces ponovo, što da ne. Mislim da je za neke knjige prosto potrebno biti u određenom životnom periodu ili preživeti neke stvari da bi mogao da ih pojmiš. 🙂 U Majstoru i Margariti mi ne prija to ogromno razblažavanje radnje koje je karakteristično za Ruse, mogu da pratim kada nije reč o fikciji, ali ovako mi je sve bilo previše konfuzno. 😀

      Liked by 1 person

      1. Nisam citala Senku jednoroga ko je to pisao? Rusi su Rusi, melanholicni, metafizicni, pre svega opsirni i nikada konkretni. Mislim je ima neke veze sa tim ogromnim prostranstvima nicega… 😉 u svim sferama umetnosti su takvi i u romanima i na filmu i muzici i arhitekturi sve je kod njih veliko, duboko, prenaglaseno, prenakiceno, presiroko,previse crne i previse zlatne vrlo malo sive.

        Liked by 1 person

Оставите одговор

