Da li da kupujete gotove planere i zašto ne

Svakome od nas naiđe period kada ne zna šta će od obaveza koje pljušte sa svih strana. Tada obično pomislimo dve stvari. Prva je: eh, bilo je tako lepo kad sam bila mlađa i nisam morala o svemu ovome da razmišljam. Druga je, pak, praktičnije prirode: kako sve to da postignem?!

To je vreme kada se shvati da će nam planer olakšati život. Stižemo do dileme – instalirati aplikaciju na telefonu ili zapisivati obaveze na tradicionalan način, olovkom u svesci. Ako odaberete drugu, čeka vas još jedna raskrsnica – kupiti planer ili se upustiti u kreiranje planera po svojoj meri.

Iako je moje mišljenje jasno iz naslova, to nikako ne znači da kupovni planeri nemaju prednosti. Na primer, sjajni su kada želite da vam stranice budu iste svakog meseca. Sve je mnogo urednije od onoga što sami nacrtate. Takođe, štedi vreme za crtanje i označavanje. Dakle, ako ste naklonjeni mininalizmu i jednostavnosti, kupovni planer može da vam odgovara. Ali…

Ja nisam. Moja kreativnost je jača od mene i u formalnom planeru se ne snalazim. Pokušala sam, verujte! Ne ide. Ne volim okvire, a odštampani dnevnici upravo ograničavaju maštovitost. Zapitaćete se, možda, zašto bi to bilo bitno, ako planer treba da služi da povećaš produktivnost i zapišeš obaveze koje te očekuju. Molim vas. Valjda ste do sada naučili da treba uživati u svemu što radite. Još jedna mana je što kupovni planer nikada neće moći da zadovolji sve vaše potrebe za beleženjem. Takođe, uvek će imati neke stranice koje vas ne zanimaju i koje će ostati prazne.

Srećom, imam istomišljenike, pa tako na internetu možete pronaći mnogo inspiracije kada je reč o samostalnom pravljenju, organizovanju i ukrašavanju planera. No, moj put do lepog i praktičnog planera nije bio nimalo lak ni brz. Prvi planer nastao je u svesci kojoj su ubrzo otpale korice. Isprva sam svakom mesecu posvećivala stranu, ali sam datume ispisivala tek kada se stvori neka obaveza ili povod. Užasno nepraktično – ubrzo sam ispisivala sve datume, a naredne godine je svakom mesecu posvećivano po dve strane. Takođe, uvela sam obeležavanje bojama (color coding), kao što možete videti na drugoj slici – društvene aktivnosti sam obeležavala rozom bojom, fakultetske zelenom itd. Ovaj sistem mi je odgovarao, pa ga mesecima nisam menjala. Osim mesečnih planova, u svesci sam vodila evidenciju plaćanja obaveza za studentski dom, listu stvari koje želim da uradim u toku godine (bucket list), spisak stvari koje su spremne za nošenje u Crveni krst, ideje za tekstove na blogu ili u časopisu… Da – imala sam bullet journal, dok to nije bilo popularno. U međuvremenu, listovi sveske su požuteli (popunjavala sam je oko dve i po godine), na njoj je završila i kafa moje cimerke, a kada sam ispisala poslednju stranicu, trebalo je naći novu svesku i nastaviti planiranje. Tu je nastao problem.

 

 

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Nova sveska je bila prilika da ovoga puta sve isplaniram savršeno! Tako sam i počela – iscrtala sam mesečne i nedeljne planove, uvela mali kalendar i pregled meseca u kvadratu dimenzija post-it porukice (preko meseca bih tu lepila porukice sa dnevnim to-do listama, a onda bih popunila kvadrat detaljima o mesecu; pogledajte treću sliku). No, savršeno planiranje je bilo zamka – iscrtala sam celu godinu i nešto u čemu sam nesvesno uživala je izgubilo svoju čar. Naredne godine sam napravila istu grešku, sa drugačijim dizajnom. Pošto mi već planiranje u svesci nije išlo, koristila sam gotove planere. I išlo je, nekako… Dok nisam otkrila bu-jo zajednicu.

Da, od jula ove godine koristim bullet journal, svojevrsni hibrid planera i dnevnika. Htela sam da vam pišem i o mom trenutnom planeru, ali bi ovaj tekst bio predug. Ako vas zanima kako izgleda bullet journaling, ostavite mi komentar i rado ću u narednom periodu prirediti tekst koji će vam olakšati upuštanje u to divno iskustvo. Do tada – pametno planirajte!

4 thoughts on “Da li da kupujete gotove planere i zašto ne

    1. Hvala! To mi zvuči kao automatizacija. 🙂 Nije loše ako funkcioniše, ali svakako da je lepo kada se nađe prostor da se radi na onome što se smatra problemom. Krene se od male stvari – izdvojiću 5 minuta u toku dana da budem sama sa sobom. 5 vremenom postane 15 i tako dalje. Teško je. Ali, uz male korake, nije nemoguće. 🙂

      Свиђа ми се

Оставите одговор

