Newsletter 9: zvezde i more

Nekako nam je urođeno da septembar povezujemo sa školom, ili makar novim početkom. Kako je nekim narodima upravo tada počinjala nova godina, ne bi to trebalo da nas čudi. Meni je obično januar bio zadužen za nove početke, jun i rođendan za presek godine, ali ovaj mi je period prilično iskrivljen, pa sam tako tek u drugoj polovini godine prodisala i u život se vratila. Nije to još disanje punim plućima, ali krećemo se ka tome.
Baš zato sam rešila da ovaj mesec posvetim unutrašnjoj (ženskoj) prirodi. Muški čitaoci, ne brinite, moje blogokoleginice nisu imale isti osećaj. No, ja sam vam pisala o astrologiji i intervjuisala divnu Katarinu, ali vam i otkrila rustično-magičan rad jedne Snežane. Da ne dužim više – uživajte u preporukama i prvim jesenjim danima!

Da biste u newsletter-u od 10 preporuka uživali prvog u mesecu, prijavite se ovde.


3 pitanja za… Cat’s astrology & Lifestyle

1. Kako si počela da se interesuješ za astrologiju?

 Fascinacija Univerzumom ima koren u najranijem detinjstvu, premda je baš zbog toga donekle neobjašnjiva želja za spoznajom istog. No, iz trenutne perspektive jasno je da je po rođenju bilo predodređeno. Imala sam fantastičan pogled na nebeski ćilim sa gustim tkanjem sjajnih sazvežđa, koja su delovala gotovo na dohvat ruke, i stalno sam ih posmatrala sa divljenjem, istovremeno osećajući pripadnost njima. Kada sam konačno naučila azbuku, počeli su da me mame horoskopi iz majčinih časopisa. Od srednje škole je već krenulo intenzivno istraživanje, a to jeste bilo inspirisano neobičnim dešavanjima kroz koja sam tada prolazila suočavajući se, između ostalog, i sa prekognitivnim i karmičkim snovima, te sam želela sve te fenomene dublje da razumem. Tako sam sasvim spontano upala u zaista ozbiljno studiranje planetarnih rebusa, iako nisam imala nikakvu nameru da se posvetim u meri u kojoj jesam, a posebno ne da kalim zanat profi astrologa. U to vreme internet nije davao prečice znanja, što mi je sada veoma drago kako se isto ne stiče tim putem (neretko stranputicom). Dugo sam plevila stranu literaturu, proveravala je, volontirala sa ljudima u cilju „eksperimentalnih“ istraživanja, a vremenom su me isti zapravo „naterali“ da izađem u javnost. Blog je doduše došao znatno kasnije i jedno vreme je hvatao prašinu. Jednostavno, ništa nije bilo planski, počelo je iz ljubavi i opstaje u istoj.

2. U svojim tekstovima spajaš astrologiju i Jungovu astropsihologiju, pa začiniš velikom dozom kreativnosti. Kako si spojila ove dve oblasti i otkrila svoj jedinstveni pravac analiziranja?
Primenjena umetnost je moja „zvanična“ profesija. Prirodno je da me interesuje film, književnost, muzika, filozofija, psihologija…  jer između svega postoji savršena spona i nadopunjavanje. Generalno jesam svestrana ličnost i oduvek sam verovala da u svemu postoji prožimanje, jer sve i svi mi jesmo JEDNO. O tome nam upravo astrologija i govori. Tovar pročitanih knjiga, bavljenje pisanjem u jednom periodu, sama ljubav prema psihologiji (sa kojom sam imala/imam dodira kroz prizmu ličnog izučavanja i nekih saradnji i radionica sa psiholozima), intenzivna self psihoanaliza i posmatranje/proučavanje ljudi u životu, saosećanje i empatija prema njima, zasigurno su uticali i na formiranje stila pisanja, kako je sve navedeno prethodno i uticalo na moje poimanje sveta, razumevanja same astrologije i kreiranje pristupa ka njoj. Naprosto, od vaše ličnosti i zavisi način na koji se bavite nečim.
U literaturi možete pročitati da je nešto potencijal pasivne agresije, ali morate najpre znati šta je ona, zbog čega nastaje, kako se ispoljava itd. Astrologija je tu da nam konkretno pomogne, ne da joj mi robujemo. Daje nam prečice, pokazuje gde su uzroci koje veoma često ne umemo sami da osvestimo. Jung, moja velika ljubav, je upravo to prepoznao, te je radio sa pacijentima uz pomoć njihovih natalnih karti.
3. Šta da očekuju oni koji te zaprate na društvenim mrežama?
Glavni cilj je naravno da bar jedna osoba koja zaluta na moj blog, možda baš u pravi čas, pronađe odgovor na nešto što je muči, inspiraciju ili motivaciju, da je nešto zaintrigira… taman to bilo i u kontekstu: „pročitala sam knjigu čiji si odlomak citirala u tekstu“. Pokušavam da inspirišem ljude da rade na sebi i da ne beže od sebe, neretko da ih upozorim na nešto, jer upozoren jeste spasen. No, to nije baš svakome blisko.

Sa druge strane, trudim se da razbijem predrasude po pitanju astrologije koje nažalost vladaju na našim prostorima. Veoma je neshvaćena, osakaćena, izimitirana, zloupotrebljena. Zato ogroman broj ljudi zapravo ni ne zna šta ona jeste a šta nije, čemu su doprineli primarno mediji i žuta štampa sa apsurdnostima koje se podvode pod zabavnu kategoriju „horoskop“, ali poslodavcu ipak donose novac. Astrologiji tu nije mesto. Nije gatanje, gledanje u pasulj ili magičnu kuglu, niti je stvar vidovitosti… i beskorisna je onima koji imaju takve afinitete. Ona se bavi čovekom i njegovim životom, traženjem rešenja za koješta, primarno kako da budemo bolji nego što jesmo, kako da iskoristimo svoje potencijale, ublažimo ili zaobiđemo negativne, preusmerimo dekonstruktivne energije u pravcu konstruktvnih itd. Kako da razumemo drugu osobu ili određenu situaciju, šta je u pozadini toga. Samim tim, vrlo je kompleksna i pojedinac ne može očekivati da čita o SEBI lično u „internet“ tekstu koji je posvećen SVIMA. U suprotnom, ne bismo imali nikakvu svrhu ličnih konsultacija.


SARA preporučuje FILM: Allied (2016)

Inače ne volim romanse, ali me istorijska fikcija neverovatno privlači, pa me uglavnom „romantični“ filmovi sa tom tematikom radije privuku nego neki u našem vremnu. Od kada sam videla trejler za film Allied, negde u ovo vreme prošle godine, znala sam da će mi se svideti; tim pre što glavnu glumicu u ovom ostvarenju, Francuskinju Merion Kotijar, obožavam.
Drugi svetski rat, Kazablanka. Dok rat tinja i preti da oduzme i poslednju volju za životom, dok Hitler nemilosrdno ubija, oni su na zadatku. Smrt je lako moguća, jedan pogrešan korak i njih dvoje nestaju, ali zadatak je ono što moraju da ispune. Kanađanin Maks (Bred Pit) i fancuska špijunka Merijen (Merion Kotijar) postaju tim; isprva poslovni, a nakon što obave misiju, i privatni. Iako je rat u toku, njih dvoje deluju kao najobičnija porodica – ona podiže njihovu kćerku, dok on radi u Londonskim službama. Sve se menja jednog dana kada Maksu na poslu saopšte da postoji sumnja da njegova supruga nije ono za šta se predstavlja, i da, ako se ispostavi da je nemački špijun, on lično mora da joj bude dželat.
Film ima taman dovoljno misterije da vas zaintrigira, prelepe kinematografije koja će svakog estetu očarati, sjajne glume i jake emocije. Idealan je za svakog ko voli da sanjari. (detaljnije)

LANA preporučuje KNJIGU: Četiri noći sa vojvodom Eloize Džejms (Desperate Duchesses #2)

Pokušavajući da dobije starateljstvo nad svojim bratancem, Emilija Gvendolin Karington neće imati drugog izbora sem da uceni budućeg vojvodu od Pindara, arogantnog, bogatog i poželjnog neženju, da se oženi njom. Još kao mala se zaklela da nikada neće zaboraviti kako je on ponizio kada su oboje bili u pubertetskim danima. On nastavlja da se poigrava s njom i, na tu njenu ucenu, on postavlja svoj krajnje neobičan uslov – ako se uda za njega, provodiće samo četiri noći sa svojim suprugom i to samo kada bude molila za njih. Međutim…
U zvaničnom sinopsisu kaže ovako: „Kada se budu probudila osećanja i rasplamsale strasti, lovac će biti uhvaćen u sopstvenu zamku“.
Ovaj drugi deo serijala pod nazivom „Četiri noći sa vojvodom“ je rekla bih ogroman stepenik više u odnosu na prvi deo „Očajne vojvotkinje“. Tek sad me je Eloiza kupila. Vatreno, emotivno, nepredvidivo…
Zaista ima neke zanimljive obrte i (ne)očekivan epilog. Znamo svi da su ovo uvek romani sa happy end-om, tako da, na neki način, moraju biti predvidivi, ali autorka i tu ima kec u rukavu. (detaljnije)

JOVANA preporučuje PREDSTAVU: Frenki i Džoni

Kako nam se bliži pozorišna sezona, tako se sve više radujem odlasku u pozorište. Negde na sredini prethodne sezone pogledala sam duodramu o kojoj se mnogo govorilo. Frenki i Džoni je jedna odlična ljubavna priča koju je rediteljka Tea Puharić, uz pomoć fantastičnih Slobode Mićalović i Igora Đorđevića, postavila na scenu Narodnog pozorišta u Beogradu. Tekst je preveo Stefan Sablić, a dramatizaciju uradila Jelena Paligorić. Postoji i film u kom glavne uloge tumače izvanredni Mišel Fajfer i Al Paćino, no dozvolićete mi da budem „subjektivna“ i kažem da mi je domaća verzija mnogo bolje legla. Esencija ovakvih ljubavnih priča, ipak, leži u samoj dramskoj radnji i na samoj sceni. Slobodu Mićalović smo na televiziji gledali u ulogama nekih patetičnih žena koje je ona fenomenalno nosila, pa nam nisu bile iritantne. Ipak, u ovoj predstavi njena uloga je nešto sirovija i prirodnija i lepo je videti Slobodu van kalupa na koji smo navikli, štaviše, odlično. Igor Đorđević je glumac koga sam možda najviše puta gledala na daskama i u najviše različitih uloga, stoga zaista mogu zaključiti da je maestralno dobar glumac. Tea Puharić veoma vešto pronalazi rešenja i postavlja dramu baš onako kako treba, ostavljajući glumcima sasvim dovoljno prostora da utisnu svoj pečat. Drama se igra u Narodnom pozorištu u Beogradu, no nisu im strana ni gostovanja, tako da pratite repertoare svojih lokalnih pozorišta/centara za kulturu. U Beogradu, pak, predstavu Frenki i Džoni možete pogledati od 1. oktobra.

ISIDORA preporučuje SERIJU: Vicious

Vicious (kod nas prevedena kao Pakosnici) je serija od, nažalost, svega 14 epizoda i 2 praznična specijala, dakle, nepune dve sezone. Odavno nisam gledala ništa novije, a “arhaičnije” – ovaj sitkom oživljava atmosferu i način izvođenja nekih starih televizijskih komedija, npr. iz sedamdesetih – što je zapravo i bila namera njegovih tvoraca. Glumačka postava je sjajna: legende Ian McKellen i Derek Jacoby tumače ostareli gej-par, razmaženog glumca/večitog epizodistu Fredija i njegovog partnera Stjuarta. Stalnim sarkastičnim opaskama, upućenim pretežno na račun jedan drugome, ali i svemu ostalom (od Stjuartove majke do neizvesno-da-li-je-živ psa Baltazara), prikrivaju duboku uzajamnu privrženost, vernost i bezuslovnu podršku. Deo njihovog sveta su još i napadna prijateljica Vajolet (Frances de la Tour), Fredijev namćorasti brat Mejson (Philip Voss), senilna Penelopi (Marcia Warren), a sasvim neočekivano im se pridružuje novi, mladi, privlačni sused Eš (Iwan Rheon). Pored očekivano dobrih veterana, najprijatnije iznenađenje je upravo Ivan, planetarno poznat kao Remzi Bolton iz Game of Thrones, a ovde u potpuno drugačijoj ulozi šarmantnog i dragog lika, što pokazuje širinu njegove glumačke “palete” i veliki talenat prelaženja u kožu  drastično različitih karaktera (dodajmo na listu lik Sajmona Belamija u Misfits). (još zanimljivih sitkoma)


KREATIVAN KUTAK: SnowyS Art handmade
Sezona letovanja se lagano završava. Ali, to ne znači da ćemo prestati da razmišljamo o moru! Ako želite da leto zadržite u svom prostoru i umu na originalan način, dopašće vam se ovomesečna preporuka kreativnog brenda. Snežana koristi drvo koje je more izbacilo na obalu, a sunce potom osušilo. So i sunce urade sterilizaciju, a onda ona akrilnim bojama da svoj doprinos. Staro gvožđe se, takođe, sjajno uklapa uz ova ekološka remek-dela. Ljubitelji reciklaže i obožavaoci priobalnog, opuštenog života, uživaće uz njene kućice. Makar dok ne kupe pravu kuću na obali, o kojoj svi sanjamo.

Оставите одговор

