U 6 koraka do bolje koncentracije

Problema sa koncentracijom i fokusiranjem setimo se tek kada počnu ispitni rokovi. Učenje se odlaže, jer je sve drugo zanimljivije. Kada konačno sedneš i otvoriš knjigu, čitaš više puta istu rečenicu, nesposoban da je razumeš i pređeš na sledeću.

Koristeći Fabulous aplikaciju, zasnovanu na psihološkim istraživanjima, predstavljamo šest koraka koji će poboljšati tvoju koncentraciju.

  1. NAPIŠI LISTU OBAVEZA. Prva jutarnja aktivnost trebalo bi da bude sastavljanje liste obaveza za taj dan. Poželjno je da ona bude jednostavna; slobodno razloži veću obavezu na više manjih. Preporučuje se korišćenje sveske koja će uvek biti pri ruci, da bi mogao da precrtaš obavezu koju si završio. Za kalendar koji će čuvati veće obaveze bolje je koristiti neku od aplikacija za mobilni telefon. Razlog je u mogućnosti da se podesi podsetnik. 
  2. ODREDI TRI PRIORITETA. Pregledaj svoju listu obaveza i označi ih koristeći ABC sistem – A će dobiti najbitnija obaveza, a C najmanje bitna. Suzdrži se od obeležavanja previše stavki oznakom A; neka ih bude najviše tri. Prvo radi upravo te obaveze, zatim one sa B i C oznakom.

    1-23
    Napiši listu obaveza i pridržavaj je se. (foto-čarobnica: Kristina Đekić)
  3. RADI U SEKCIJAMA OD PO 25 MINUTA. Možda si čuo za Pomodoro sistem učenja: 25 minuta rada, 5 minuta pauze. Svaki put kada ti neka misao skrene pažnju sa rada, zapiši to na jedan papir sa strane. Kada prođe 25 minuta, pogledaj papir. Ako je na njemu zabeleženo nešto važno, dodaj to na listu obaveza. Preporučuje se da ti telefon bude u avionskom režimu, da te ne bi ometali pozivi i notifikacije.
  4. ISKLJUČI OMETAČE. Dokazano je da je multitasking nemoguć i nepoželjan. Zato, kada radiš nešto na internetu, neka ti bude otvoren samo jedan tab. Napravi listu svega što te ometa i pored zapiši kako to ometanje možeš da sprečiš. Istraži gde imaš najveću koncentraciju i radi na tom mestu. Takođe, pokušaj da stekneš naviku da ne proveravaš internet čim se probudiš. Pokazalo se da usporava obavljanje jutarnjih aktivnosti.
  5. REDOVNO AŽURIRAJ PLANOVE PROJEKATA. Posebnu svesku nameni dugoročnim projektima. Projekte podeli na planove, a planove razbij na akcije i zadatke. Maksimalan broj projekata koji se sprovode u isto vreme je tri. Da bi projekat bio uspešan, moraš ga vizualizovati i samom sebi „objasniti“ zašto ga radiš. Na kraju dana, pregledaj planove i odgovori sebi na naredna pitanja: Zašto određena akcija ne deluje? Šta treba da se promeni? Šta sledeće treba da uradim? Plan prilagođavaj na dnevnom nivou.
  6. MEDITIRAJ. Da bi mogao da se fokusiraš na rad, moraš da naučiš i da se odmoriš i opustiš. Meditacija je idealan alat koji preporučuju mnogi uspešni muškarci i žene. Postoje knjige koje te mogu naučiti da uđeš u to posebno stanje uma, ali i vođene meditacije na internetu. Ključno je koncentrisati se na disanje. Nemoj odmah očekivati da uspeš; budi strpljiv. Napravi plan za meditaciju u kojem ćeš navesti gde i kada ćeš meditirati. Vremenom će te to mesto podsećati na trenutke provedene u meditaciji i biće ti lakše da započneš novu sesiju.

Kako se vi borite sa prokrastinacijom? Imate li oprobani recept za bolju koncentraciju?

Advertisements

2 thoughts on “U 6 koraka do bolje koncentracije

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s