Newsletter 4: simboli i akcija

Proleće je konačno tu. Kao da je sve lakše kada nas budi sunce umesto mraza, kada nas grle njegovi zraci, a ne magla. Ne zamerite što su, u skladu sa tim, moje preporuke okrenute prirodi i uživanju u istoj. Uvek bih radije za putovanje odabrala obilazak neke metropole od pukog lenčarenja na plaži/u planinskoj kolibi, ali čak i meni nedostaje dobra šetnja i žmirkanje iza sunčanih naočara.Verujem da će vam moja ovomesečna sagovornica kroz intervju podstaći upravo tu, suncu sličnu energiju, jarku i pokretačku. Presrećna sam što je Jovana Miljanović odvojila malo svog vremena da bi nam dala recepte za ispunjenije dane. Ne mogu da ne pomenem Hello nakit; prava adresa za sve koji žele da unesu vedrinu u svoje dane. Poslednja zahvalnica ide mojim stalnim saradnicama. Nije aprilili šala, konačno možete da počnete sa uživanjem u novim preporukama. April vas nestrpljivo čeka!


3 pitanja za… Jovanu Miljanović

1. Kako se rodila ideja o pokretanju bloga?
Ideja se rodila kada sam se preselila u Ameriku da nastavim tamo studije. Bila sam zahvalna na dobijenoj punoj stipendiji i pruženoj prilici i želela sam da svoje čitaoce povedem na taj put sa mnom, da im približim to iskustvo i dam potvrdu da nije bitno odakle dolaziš, koliko imaš, već koliko se boriš i koliko znaš. (detaljnije u tekstovima First night in the US i American vs. European)

2. Kako uspevaš da svakodnevno pregaziš prokrastinaciju i budeš produktivna?
Trudim se da svaki dan kada ustanem postavim prioritete za taj dan, ali i da ostavim neophodno vreme za trening i odmor. Pomaže mi dobra organizacija, disciplina, fokus, pisanje, treninzi… (detaljnije u tekstovima Kako da povećaš PRODUKTIVNOST?, Kako da stigneš tamo gde si pošao? i Kako da izgradiš disciplinu?)

3. Šta mogu da očekuju oni koji zaprate tvoj blog?
Neka očekuju savete kako da postignu bolju organizaciju vremena, kako da putuju besplatno, studiraju besplatno, iskoriste internet za pravljenje para, dobiju konkretne savete za monetizaciju svog bloga i još puno toga…


SARA preporučuje FILM: Manchester by the Sea (2016)

Dok čitate ovaj post, milioni ljudi žive svoj život. Možda je baš sada, u ovom trenutku, trenutku kada ne razmišljamo da išta loše može da se desi, kada živimo svoj život nadajuči se još lepšim trenucima koje život donosi, jedan brat izgubio brata. Možda je jedan sin izgubio oca, a prijatelj svog večitog sabornika u nevoljama i najboljeg prijatelja. Možda ste ga sreli mnogo puta do sada na ulici, nesvesni njegove tuge. Možda je on vaš profesor, radnik na šalteru u banci, komšija koga redovno viđate, majstor kojeg ste pozvali zbog nekog kvara, momak iz susedne ulice koji vam se potajno dopada… Sve su to samo obični ljudi čije sudbine i nevolje znaju samo oni sami. Priču o jednom sasvim običnom čoveku donosi film Manchester by the Sea. Ovo je priča o bratstvu, o dvoje ljudi i nesreći koja ih je razorila na komade, o ljudima koji su ostali sami na svetu. Zapravo, ovo je priča o jednom čoveku i jednom gradu. Tema je univerzalna, pa ga možete gledati sa porodicom, sa prijateljima ili sami – kako god odlučite. Film je osvojio dva Oskara – najbolji originalni scenario (Kenet Longeran) i najbolji glavni glumac (Kejsi Aflek). (detaljnije)

LANA preporučuje KNJIGU: Stanarka napuštenog zamka En Bronte

Kako kaže sam urednik, davno se nije pojavilo potpuno i kompletno izdanje knjige Stanarska napuštenog zamka. Sve do sada. Nesvakidašnja priča o patnji jedne žene iz doba kada žene nisu imale prava u braku, kada nisu imale samostalnost i kada se sve zataškavalo zarad društvenih normi. Ovaj roman smatra se pretečom feministričkih romana koje je kroz vreme pretrpelo veoma oštre kritike. Inače, ovo je jedan prelep klasik koji će se dopasti svim ljubiteljima, recimo, Džejn Ostin. (detaljnije)

 

JOVANA preporučuje PREDSTAVU: Hotel „Slobodan promet“ (JDP)

U mesecu smeha i šale, preporučujem vam moju omiljenu vrstu komedije. Hotel „Slobodan promet“ je žanrovski drama zabune ili bulevarska komedija, a napisao ju je Žorž Fejdo. Moram priznati da mnogo volim ovakvu francusku komediju, te uživanje i smeh svakako nisu izostali. Gospodin Pingle je zarobljenik rutinskog života i želi da unese dinamičnost u svoj život tako što će pronaći ljubavnicu. To je ujedno i motivacija za dalji zaplet i nadasve komičan rasplet. Jurnjava na sceni, susretanje i nesusretanje likova, humor u replikama i izvanredna gluma odličnih pozorišnih glumaca su nešto što morate videti i doživeti. U režiji Borisa Liješevića uloge su poverene Draganu Jovanoviću, Nikoli Đuričku, Srđanu Timarovu, Bojanu Dimitrijeviću, Nataši Tapušković, Anđeliki Simić, Milici Gojković, Miodragu Dragičeviću, Amaru Ćoroviću, Anđeli Jovanović, Mariji Klanac, Sanji Marković i Tei Gjorgjioskoj. Ovakav generacijski spoj iskusnih glumaca i mladih, fenomenalnih glumaca je odličan. Svako od njih ima senzibilitet koji stvara jednu kompaktnu, odličnu komediju. Ukoliko želite sat i trideset minuta neprestanog smeha, onda predstavu možete pogledati u Jugoslovenskom dramskom pozorištu 14, 16. i 26. marta na sceni Ljuba Tadić u 20h. Uživajte u pozorištu! (detaljnije)

IVANA preporučuje SERIJU: Black Sails

Kako je proleće uveliko pred nama, te april mesec predstavlja sinonim za buđenje prirode i naznake uzbudljivih avantura koje nas očekuju, želim da vas ovom preporukom dobrano razmrdam. Stoga, za ovaj mesec preporučujem seriju Black Sails. U početku me, uprkos izvanrednoj uvodnoj špici, na koju naročito obratite pažnju, serija nije naročito impresionirala, jer sam je isuviše vezivala za ime Majkla Beja, čoveka odgovornog za filmove o Transformersima (što za mene nikako ne predstavlja neku preporuku). Serija, inače, prati događaje, koji su se odigrali dvadeset godina pre priče iz čuvenog romana Ostrvo sa blagom, Roberta Luisa Stivensona, te avanture ozloglašenog pirata, kapetana Flinta, Vejna, Long Džon Silvera i mnogih drugih. Prva sezona je tekla pomalo sporo, nisam uspevala da se povežem sa likovima, a velika količina nepotrebne golotinje i škakljivih scena me je odbijala, jer mi je delovalo da serija prati trend ustanovljen od strane serije Game of Thrones. Naglašavam nepotrebnih, jer nisam neko ko ne može da podnese vulgarne scene u filmovima i serijala, naročito ukoliko one imaju neki smisao. Međutim, tada se desila druga sezona. Fantastični karakterni razvoj glavnog lika, fenomenalna gluma glumaca, moja sve veća emotivna investicija i vezivanje za ove likove, prelepa scenografija, sjajne scene borbi, što brodovima, što mačevanjem, doprineli su da mi ova serija postane jedna od omiljenih. Glavne uloge tumače Toby StephensZach McGowanLuke ArnoldHannah New i Jessica Parker Kennedy. Serija se trenutno emituje nedeljom uveče, a u toku je četvrta sezona serije.


KREATIVAN KUTAK: Hello nakit

CAM09755
Miljana u narukvici. (potpisujem i fotografiju).

Mesecima maštam o ovakvoj narukvici. Znam, već ih imam mali milion. Ali, narukvice su za mene najposebniji komad nakita. Pisala sam već zašto je tako i zato ne treba da vas čudi što ih biram veoma pažljivo. Izrazito mi je drago što mogu da vam predstavim rad Aleksandre koja stoji iza Hello nakita. Kada sam je otkrila, radila je upravo ovakve narukvice, sa kožicama. U međuvremenu se njen opus poprilično proširio, ali je meni drago što sam dobila ovu nežnu naruvkicu, koja me potpuno opisuje. Reči, ljubav, kretanje, moja omiljena zemlja i najdraži grad – šta više?

Оставите одговор

