Šta uraditi sa knjigama koje vam više nisu potrebne?

Gledam policu prepunu najraznovrsnijih svetova i pitam se gde ću više sa ovim knjigama?! Svako je barem jednom došao do ovog trenutka. Koliko god da volite knjige, morate priznati da zauzimaju mnogo mesta i da su vraški teške. Ovo saznanje je pogotovo bolno kada se selite.

Verujem da se sećate mog prošlogodišnjeg poklanjanja knjiga čitateljkama bloga. Tada me je grickao virus minimalizma. Shvatila sam da se na mojoj polici nalazi mnogo ljubavnih romana, a da ja takve knjige više ne čitam. Sa izuzetkom mog grešnog zadovoljstva, Gijoma Musoa, kolegu po struci, inače. Onda je došla selidba na red, a ja sam se kajala što još knjiga nije otišlo u nečije druge ruke.

Koliko knjiga sa svoje police niste još uvek pročitali? Ja dvadeset. Ne računajući nekoliko koje sam prethodnog meseca zamenila. Ne računajući ni one koje možete videti na slici ispod. Bolje da vam ne kažem koliko je kada se i one dodaju. Ako i vas konzumerizam počinje da guši i uspeli ste da presečete, imate dve opcije za udomljavanje svojih knjiga: poklanjanje i zamenu.

  • Pokloniti knjige

Knjige koje više ne želite možete donirati lokalnoj biblioteci, školi, bolnici, ali i zatvoru. Naravno, tek pošto nekim naslovima obradujete porodicu i prijatelje. Možete ih i zameniti – već sam odvojila neke naslove za veliku junsku ČitamČitaš razmenu, koju nestrpljivo očekujem.

  • Prodati knjige

Kada je o prodaji reč, nekoliko opcija vam je na raspolaganju. Neću pričati o buvljacima, već o mestima sa kojima i sama imam iskustva. To su Kupindo, Limundo i fejsbuk grupe.

IMG_20170308_192842
Ovogodišnje pojačanje moje police za knjige. Gornji red: pet knjiga kupljenih na Limundu, jedna na trafici i jedna dobijena za Sv. Trifuna. Donji red: knjige stigle preko fejsbuk grupa (prva dobijena, poslednja kupljena na licitaciji, ostatak zamenjene). (potpisujem i fotografiju)

Kupindo je sajt preko kojeg možete knjige prodati na klasičan način – odredite cenu i čekate kupca. Morate imati određen novac na Kupindo računu, jer će vam 8% od svake prodate knjige otići administraciji sajta. Imala sam pozitivna iskustva i kao kupac i kao prodavac, ali je negativna strana prevelika provizija koju uzimaju.

Limundo ima manju proviziju (5%) i malo je drugačiji – ovde postavite početnu cenu knjige i ostalo prepustite bogovima licitacije. Može se desiti da cena basnoslovno skoči, a može i ostati na toj minimalnom iznosu. Moja tajna, kada kupujem knjige, je da sačekam poslednji minut za licitaciju. Preporučljivo je da budete adrenalin manijak ako ovako nešto pokušavate.

Na fejsbuku postoji nekoliko grupa u kojima možete prodati, menjati ili poklanjati knjige. Svaka ima svoje dane za ove aktivnosti i može biti malo konfuzno dok ukačite šta se kada gde radi. Pravo na poklon stičete kada se dovoljno aktivirate po merilima administratora grupe i poklonite knjigu i sami, a moja omiljena opcija je licitacija – ljudi doniraju knjige, cena se podiže za po 50 dinara, a novac odlazi u humanitarne svrhe. Dobra strana prodaje na ovaj način je što nema provizije, a loša što su ljudi mnogo labilniji i manje obavezani da ispoštuju dogovor koji sklope. Imala sam sjajna iskustva, ali i ne tako lepa – ljudi su odustajali od kupovine ili slali knjige za koje nisu naglasili da imaju oštećenja. Toplo preporučujem svoju omiljenu grupu, Udruženje ljubitelja knjiga, a divno će vam biti i uz admine grupe Prodaja novih i polovnih knjiga.

Zaključak je jasan: ako se već od knjiga morate oprostiti, postoji dosta adresa i načina na kojima će one biti dobrodošle. Na vama je da odaberete onaj koji vam najviše odgovara i, ako ako odaberete prodaju, imate strpljenja.

Par smernica za kraj:

  1. Ako vidite da neko ima negativne ocene, razmislite dobro pre saradnje.
  2. Poštarinu najčešće plaća kupac.
  3. Budite fer prema onima sa kojima sarađujete, ali i prijavite ako se neko prema vama tako ne odnosi.

Srećno u oslobađanju polica!

Оставите одговор

