Zaviri… u Botaničku baštu Jevremovac

Vreme je za novu temu u rubrici Zaviri. Nepoznata vam je srž ovog projekta? Svakog meseca ću sa blogokoleginicama Jovanom, Dijanom i Nevenom preporučivati zanimljiva, skrivena i inspirativna mesta u četiri najveća grada u Srbiji. Rotiramo se u smišljanju tema i sjajni smo turistički vodiči.

Ovomesečnu temu zadala je Nevena. U čast proleća koje je konačno stiglo, inspirisala nas je da pronađemo zanimljive zelene kutke u svojim gradovima. Evo predloga mojih blogokoleginica; zabeležite za narednu posetu njihovim gradovima.

Beograd ima puno prelepih parkova. Ima i neprevaziđeni Kalemegdan. Ali, ja želim da vam predstavim svoju omiljenu zelenu oazu – Botaničku baštu Jevremovac.

CAM08842
Najmirniji deo Jevremovca – japanski vrt. (potpisujem i fotografiju)

Jevremovac je ime dobio po gospodar Jevremu, jer je njegov unuk, kralj Milan Obrenović, imanje nasleđeno od dede 1889. godine ustupio Velikoj školi za botaničku baštu. Jevrem Obrenović je bio najmlađi brat Miloša Obrenovića i otac jedne od najzanimljivijih žena sa naših područja, Anke Obrenović. No, imam i ja svoju, nezvaničnu istoriju. Otkrila sam pluća Beograda pre 10 godina, kada sam bila deo odseka za biologiju Centra za talente Mihajlo Pupin. Posetila sam ih još tri puta od tada, sa tri važne osobe u mom životu. Dvaput sam šetala Baštom u maju, dvaput u septembru. Ne, nije svesno tako bilo isplanirano. Da, prelepa je u oba meseca.

Osim otvorenog prostora Jevremovca, u kojem možete šetati između obeleženih biljaka i odmoriti na nekoj od klupa, imaćete priliku da istražite staklenu baštu i opustite se u japanskom vrtu. Obožavam misterioznu i prefinjenu staklenu baštu, izgrađenu u viktorijanskom stilu. U severnom krilu čuva vrste koje rastu u pustinjama, u južnom prašumske biljke. Sjajno se osećam i u japanskom vrtu, ali, na potpuno drugi način. Dok staklena bašta u meni izaziva radoznalost, japanski vrt me preplavljuje mirom. Objedinjuje tri elementa koja su karakteristična za japanske bašte; kamen (balansiranje energije), vodu (simbol stalnih promena u prirodi) i biljke (hrast – dugovečnost i ljubav, trešnjino drvo – večita mladost i proleće, javor – prolaznost života).

Jevremovac je otvoren svakog dana, izuzev praznicima. Od 1. oktobra do 1. aprila radno vreme je od 9 do 17 časova; u preostalih šest meseci, od 1. aprila do 1. oktobra, radi dva sata duže – do 19 časova. Cena ulaznice je 250 dinara, ali studenti Univerziteta u Beogradu, trudnice, invalidi i deca do 7 godina imaju besplatan ulaz.

Zavirite u Botaničku baštu Jevremovac i odmorite se u zelenilu.

CAM08906
Virenje u tropsko krilo staklene bašte. (potpisujem i fotografiju)

Preporučeno mesto: Botanička bašta Jevremovac

Adresa: Takovska 43 (Beograd)

9 thoughts on “Zaviri… u Botaničku baštu Jevremovac

      1. Ćao Miljana, drago mi je da jeste 🙂 Mislim da nisi vremenski ograničena. Iskreno, nisam se previše udubljivala u detalje. Sinoć me je Ivana nominovala i danas sam odgovorila 🙂 Potrebno je da u tekst ubaciš fotografiju za VBA. Možeš da skineš bilo koju sa Google-a, samo ukucaj naslov.

        Свиђа ми се

Оставите одговор

