U 5 koraka do zdravije ishrane

Kada je ishrana u pitanju, sve brži život uzima danak. Postaje komplikovano naći balans i vremena za jelo uopšte. Kao što autput zavisi od inputa, koji se koriste u njegovom stvaranju, tvoje telo i zdravlje zavise od hrane koju unosiš.

Koristeći Fabulous aplikaciju, zasnovanu na psihološkim istraživanjima, predstavljam pet koraka za poboljšanje tvoje ishrane.

  1. DORUČKUJ. Ne preskači prvi obrok. Izbegavaj pahuljice koje boje mleko; to je siguran znak da imaju previše nepoželjnih dodataka. Pripremi se unapred, kako ne bi došao u situaciju, da nemaš šta da doručkuješ. Za vikend kupi: jaja, ovsenu kašu i voće za narednu nedelju. 
  2. VOĆE I POVRĆE. Trebalo bi jesti barem jednu porciju voća i povrća dnevno; polovinu tanjira treba da čini povrće. Što raznovrsnije i šarenije, to bolje. Takođe, kada kupuješ u prodavnici, biraj prirodnu hranu (onu koja ima do pet sastojaka). Što je duži rok trajanja, hrana ima više aditiva.

    2-12
    Povrće i voće treba da dominiraju u vašem tanjiru. (foto-čarobnica: Kristina Đekić)
  3. PROTEINI. Dobar obrok sadrži puno povrća, malu porciju proteina i izvore ugljenih hidrata. Riba i morski plodovi su takođe dobar izbor, zbog omega-3 masnih kiselina i vitamina D. Ograniči unos crvenog mesa i izbegavaj prerađeno meso, slaninu i kobasicu. Ako su tvoji obroci preobimni, jednostavan trik će smanjiti unos hrane – jedi iz manjeg tanjira.
  4. UGLJENI HIDRATI. Šećeri dolaze u obliku i zdrave i nezdrave hrane: kokica, hleba, mahunarki, keksa, testenina, mleka, kukuruza… Nezdrave namirnice će doprineti povećanju telesne težine i porastu rizika od srčanih bolesti, dok zdrave obezbeđuju telo glukozom koja se pretvara u energiju. Zato je bitniji tip ugljenog hidrata koji ćeš uneti, od pojedene količine. Četvrtinu tanjira treba da čine ugljeni hidrati. Izbegavaj žitarice i testeninu od belog brašna. Preporučuje se unos integralnog pirinča, ražanog i ječmenog hleba. Zameni krompir mahunarkama, pij sok sa pulpom.
  5. TEČNOST. Voda je jedina tečnost bez kalorija. Ona nadoknađuje fluide izgubljene usled metaboličkih procesa, disanja, znojenja i gubljenja težine. Ako je voda previše bezukusna za tebe, dodaj u čašu svežu nanu, zgnječene bobice, kriške citrusa (limuna, pomorandže, limete) ili krastavca. Naredne tečnosti, čija se konzumacija preporučuje su kafa i čaj (bez zaslađivača), te mleko i sokovi. Alkohol, za neke zdrav, za druge nije, ali se svakako preporučuju manje količine. Energetska i gazirana pića treba izbegavati.

Da li se hranite uravnoteženo? Imate li neki trik uz pomoć kojeg uspevate da se hranite zdravo?

Advertisements

2 thoughts on “U 5 koraka do zdravije ishrane

  1. Hvala ti na ovom blogu i osvrtu što nam se događa ukoliko zaboravimo na sebe. Jedan sasvim dobar trik koji pomaže da se čovjek uravnoteži na svim nivoima da si obroke počne konzumirati svaki dan u isto vrijeme. Treba malo dovitljivosti i pripreme kao što si navela u svom tekstu ali su dobrobiti višestruke: tijelo prepoznaje ritam i zna što se događa a psiha postaje mirna i fokusirana. :o)

    Liked by 1 person

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s