Newsletter 2: svemir i inspiracija

Koliko god da Dan zaljubljenih smatram zapadnjačkom tvorevinom nastalom u potrebe pospešivanja konzumerizma, ili makar kao katolički praznik, ne mogu da februar ne vidim kao roz, srcima ispunjen, mesec ljubavi. Zato su moje preporuke, ali i preporuke mojih saradnica (uglavnom) nastale upravo gledanjem kroz ružičaste naočari.

No, nije sve u ljubavi – ima nečeg i u inspiraciji. Stoga sam ugostila sjajnu Slavenku sa bloga Knjiga inspiracija, kao i izrazito kreativan brend Bejzikdizajn. Volela bih da mi javite utiske u komentarima, ali i da mi kažete kako vi doživljavate ovaj praznik i drugi mesec u godini.

P.S. Da biste naredni newsletter videli kompletan i prvog u mesecu, prijavite se ovde.


3 pitanja za… Knjigu inspiracije
1. Kako se rodila ideja pokretanju bloga?
Ideja o pokretanju bloga nastala je kao posljedica jedne druge ideje – o tome da napišem knjigu. Ne znam kako i zašto mi je to došlo, niti sam imala pojma kakvu knjigu želim napisati. Više se radilo o tome da želim početi pisati. Paralelno s time sam zapisivala svoje spoznaje u svoju tekicu, zapisivala sam i citate koji su me nadahnjivali i zaista pokretali.
Istovremeno sam se počela baviti grafičkim dizajnom (što mi uopće nije struka) i počela sam u početku (od meni dragih citata) dizajnirati ilustracije u obliku wallpapersa za desktope, a kasnije se to počelo razvijati u postere za zid, šalice i rokovnike … Činilo mi se baš zanimljivo povezati tekstove o kojima pišem sa onime što dizajniram. Svaka ilustracija na postovima koje pišem je moja.
Inače, uvijek sam u životu imala problem baš sa pismenim izražavanjem i onda mi je u jednom trenutku došlo da sve što imam u sebi izbacim van upravo kroz pisanje. Namjera mi je bila da pišem o spoznajama do kojih sam došla u sebi. Imala sam iznimnu potrebu to zapisati jer sam, čitajući, još više osvještavala to što sam pisala. Bile su to na neki način poruke meni samoj. Vodila me i misao da – ako time mogu ohrabriti i potaknuti sebe, sigurno mogu još nekoga. Zato sam blog nazvala Knjiga inspiracija – jer mi je namjera bila inspirirati i dotaknuti ljude dobrom energijom i porukom – ti to možeš!
Ideja o tome da napišem knjigu je i dalje tu, samo ću s vremenom vidjeti u kom smjeru će se ta ideja kretati. Eto .. tako je nastao blog Knjiga inspiracija, što će vjerojatno dobrim dijelom biti inspiracija za tu knjigu 🙂
2. Gde ti, koja inspirišeš svoje čitaoce, pronalaziš inspiraciju?
Za početak, jako je lijepo znati da inspiriram! To mi je najveći kompliment i vjetar u leđa da tako dalje i nastavim. Hvala ti ❤
Inspiraciju najviše pronalazim u svakodnevici. U onome što je oko mene i u svemu što me muči i s čime se trebam suočiti. Zapravo, najviše inspiracije pronalazim u sebi. Kada mi sine ideja o nekoj temi, a vidim da mi nije sasvim jasno što o tome mislim, tada napišem post o tome. I stvari mi postaju znatno jasnije. Polazna točka je ona gdje sam ja. O čemu razmišljam? Koji savjet si želim dati?
No, ništa manja inspiracija nije ona koju dobijem prateći i druge blogove. Mnogi blogeri pišu fenomenalne i kvalitetne tekstove. Svaki puta kad ih pročitam to me natjera da i ja dam više od sebe. Sad kad gledam unatrag vidim koliko sam napredovala u pisanju, a kad gledam unaprijed – vidim koliko toga još mogu, a nisam izbacila iz sebe.
3. Šta da očekuju oni koji zaprate tvoj blog?
Ovo je teško pitanje, najbolje bi bilo da nitko ne očekuje ništa 🙂
Kad sam pokretala ovaj blog puno sam razmišljala o tome koju poentu poslati čitateljima. Početna ideja je bila – Kreni, pokreni se! – kao poruka da se trznemo iz bilo kog  stanja u kojem nismo svoji. Ideja je bila i ostala – ti to možeš! U redu je! Nevjerojatno je koliko toga možeš napraviti samo kad pokušaš, kad kreneš.
No, najveća namjera mi je da bila da pošaljem pozitivnu energiju. Znam, ovo zvuči kao klišej, ali… S obzirom na okolnosti u kojima živimo, gdje nas doslovce bombardiraju s informacijama o tome što bismo trebali, a što ne – jako brzo počinjemo stvarati sliku da s nama ama baš ništa nije u redu. Zato sam željela ljudima poručiti baš obrnuto – sve je u redu. Ti si dobro.
Također, i sama imam još puno strahova, pa ponekad pišem i o njima, npr. moj post  Tko je ta osoba koja se želi ostvariti u meni. Nakon što su ga pročitali, mnogi od mojih čitatelja su zapravo bili ti koji su meni pružali podršku. I to je ono što se od ovog bloga može očekivati – da jedni druge bodrimo u tome da idemo dalje od onog što mislimo da možemo.
Tako da, oni koji zaprate moj blog, mogu očekivati puno podrške i interakcije te stvaranje nečega, poput neke zajednice u kojoj nam je svima dobro ❤


SARA preporučuje FILM: A Royal Affair (2012)

Oduvek mi je bilo teško da preproučim romantičan film, zato što sam sama prilično neromantična. Međutim, od kada sam pogledala ovaj film, više nemam tih problema. Kraljevska Afera prati život danske kraljice Karoline Matilde, koja se iz Velike Britanije udala za danskog kralja Kristijana VII. Kristijan je bio mentalno bolestan i njihov zajednički život nije bio srećan. Zahvaljujući suprugu, ona upoznaje doktora Joahana Fredrika Stransa i njih dvoje se započinju romansu. Glavne uloge u ovom filmu tumače (većini) dobro poznata imena – prelepa Alicija Vikander i šarmantni Mads Mikelsen, čija je hemija veća od života (najbolja koju sam ja videla na filmu); bićete zaljubljeni u njih kao par tokom celog trajanja filma. Sa druge strane, ovo je dobra prilika da se upoznate sa Danskom i njenim divnim jezikom i kulturom. Film nije patetičan, a veoma je strastven. U njemu će uživati kako devojke, tako i muškarci. (detaljnije)

LANA preporučuje KNJIGU: Voli me, ne voli me Ane Premoli
Sedam godina Dženifer i Ijan su kolege, ali se ne podnose do te mere da su ih rukovodioci morali razdvojiti u dva zasebna odeljenja. Oboje su i više nego sjajni i uspešni u svom poslu, ali su dva potpuno različita, nespojiva sveta. Ona je obična, ali veoma drčna i ponosita devojka, koja potiče iz pomalo čudne veganske britanske porodice takozvanih „zelenih“ koji, između ostalog, ne podnose gramzive ljude, bogataše, a ponajmanje plemstvo. On je neodoljivi zavodnik, večiti neženja, grof plave krvi i unuk engleskog vojvode, koji je u toj firmi gde radi samo zato što ne želi da robuje svojim plemićkim porodičnim obavezama. I ne samo što je budući vojvoda, nego, pogodite: njegova porodica često organizuje čuvene lovačke vikende…

Sve je bilo u redu dok ih jednog dana niz pomalo blesavih okolnosti ne spoji u jednom izuzetno važnom projektu za firmu. Oni su prinuđeni da sarađuju, ali da li će se raščerupati u pokušajima da sarađuju ili će prštati svakojake varnice od silne međusobne mržnje…Mislim da pretpostavljate već koji je odgovor, međutim neće sve biti baš tako jednostavno kako to biva u ovakvim bajkama. Ijan za nju ima jedan zanimljiv predlog koji će moći bar na kratko da zakopa njihove ratne sekire… (detaljnije)

JOVANA preporučuje PREDSTAVU: Veliki talas (Zvezdara teatar)

S obzirom na to da sam vam u januaru preporučila predstavu nakon koje moramo dobro razmisliti o životu uopšte, odlučila sam da se ovog meseca opustite u pozorištu. Kako je tema ljubav, preporučujem vam sjajnu ljubavnu komediju Veliki talas. Vešte replike, neverovatno dobro osmišljen zaplet i još lepši rasplet Igora Amadeia nasmejaće vas do suza i podsetiti da je ljubav ono što je uistinu nepobedivo. U režiji Nenada Gvozdenovića, Veliki talas donose maestralne dive srpskog glumišta – Tanja Bošković i Ljiljana Stjepanović. Nešto mlađa ekipa, Nina Janković, Pavle Pekić, Stevan Piale i Rade Marković čine ovu predstavu veoma efektnom. Kada dvoje mladih zna da je to to, da je ljubav prava, a baki se baš i ne dopada unukin izabranik, stvoriće se jedna dinamična komedija sa vodviljskim elementima. Predstava je na repertoaru Zvezdara teatra, a možete je pogledati već 10. februara.

IVANA preporučuje SERIJU: Sense8

Mesec februar ne bih striktno vezivala za čuveni Dan zaljubljenih, ali je lepo misliti da imamo jedan čitav mesec posvećen ljubavi i zaljubljenosti, stoga je moja preporuka serija Sense8. Serija govori o grupi od osmoro ljudi, različite rase, vere, nacionalnosti, koji su rasprostranjeni po čitavom svetu i nakon izvesnog tragičnog događaja, oni, postaju telepatski povezani. Osim njihove specifične i nesvakidašnje povezanosti, istovremeno pratimo i njihovu svakodnevnicu, okolnosti u kojima žive i kulturu kojoj pripadaju. Međutim, kao takvi, oni su progonjeni od strane onih koji ih smatraju za pretnju ljudskom poretku. Sense8 ruši tabue i pomera granice. Govori o najrazličitijim vrstama i oblicima ljubavi i zato mislim da je februar pravi mesec da ovoj fantastičnoj seriji, čiji će vas likovi sasvim sigurno osvojiti, posvetite pažnju. Kreatori serije su sestre (nekada braća) Vačovski, koji stoje iza kultne triologije Matriks i filma Cloud Atlas. Prva sezona je dostupna na Netflix-u i sastoji se od dvanaest epizoda plus božićni specijal, nedavno emitovan. Druga sezona nas očekuje 5. maja i imaće deset epizoda, koje će biti strimovane odjednom. (detaljnije)


Untitled design.pngKREATIVAN KUTAK: Bejzikdizajn

Ako ste ponosni na svoju originalnost i želite da to i vaša odeća poručuje, Saškino i Anđelino uobličavanje kosmosa će vas oduševiti. Već dve godine ove studentkinje iz Beograda grade svoj smeli brend. Majice koje ručno oslikavaju su unikatne, a svemirski nakit, izrađen od recikliranog materijala i dekorisan akrilnim bojama, njihov je zaštitni znak. Glavni cilj Bejzikdizajna je da pobedi jednoličnost oblačenja i tako se suprotstavi mašineriji masovne proizvodnje. Možete im se pridružiti u borbi da ekscentričnost pobedi dosadu i ujedno obradovati svoj orman ili kutiju za nakit njihovim umetničkim delima.
Оставите одговор

