Utisci_2016: izložbe i predstave

Prvi tekst u ovoj godini biće svojevrsno sumiranje prethodne.

2016. godine posetila sam mnogo izložbi. No, imala sam priliku i da prisustvujem zanimljivim događajima, kao što su Belgrade Fashion Week i konferencija Svet u 2017. Mozaik izložbi je, pak, mnogo impresivniji, pa se ovde neću zadržavati. Pravila su ista: ako vas zanima predstava, dopuniću tekst opisom. Ako vas interesuje izložba, dodaću fotografije. Samo ostavite komentar.

Tašnice (Narodni muzej Pančevo) – Svakog marta ovaj muzej posvećuje izložbu ženama. Ove godine, Pančevke su imale priliku da zavire u zanimljive torbice.

Čudesni svetovi Salvadora Dalija (Kuća Legata) – Bila sam fascinirana, ponajviše Dalijevim slikama raznih konja. Tu su i ilustracije Biblije i Božanstvene komedije, ali i čuveni kauč u obliku ženskih usana.  Dalija ili obožavate ili mrzite. Sredine nema.

Analogna fotografija (UK Parobrod) – Izložba polaznika kursa gotovo izumrle tehnike fotograrisanja. Puno različitih stilova.

Od Paje Jovanovića do Marine Abramović (Muzej Narodnog pozorišta) – Previše eksponata na premalom (iako prelepom) prostoru. No, po simboličnoj ceni, možete upoznati radove naših najistaknutijih umetnika.

Embrionika (O3ONE Art scene) – Žene u vodi, neonske boje, tehnika – čista naučna fantastika. I fantastična muzika na otvaranju izložbe! Zanimljiv projekat Mine Šarenac i Olje Marković.

Ispovesti jugoslovenske moderne (Narodni muzej Pančevo) – Tek nedavno sam počela da se interesujem za raznorazne stilove i da ih raspoznajem, tako da nisam znala šta da očekujem od ove izložbe. No, o dobrim utiscima koje nosim dovoljno govori činjenica da sam upravo ovde otkrila svog omiljenog domaćeg slikara.

Pikaso u Leskovcu (Muzej Leskovac) – Prvi susret sa Pikasom nije me ostavio bez daha. No, ipak sam odlučila da mu dam drugu šansu, tim pre što sam se našla u Leskovcu dok je izložba gostovala baš tamo. Popravio je utisak.

Art tura (Narodni muzej Pančevo) – Sjajan kustos nas je vodio kroz grad, pričajući nam o slavnim delima domaćih i svetskih umetnika, čije su replike bile okačene na zgrade u najužem centru. Fantastično iskustvo.

Pejzaži u pokretu (Galerija Zadužbina Ilije M. Kolarca) – Bez preporuke ovde. Došla sam jer sam na najavi videla sliku bicikliste u stilu koji je bio izuzetak, a ne tema izložbe.

stalna postavka (Muzej Paje Jovanovića) – Ako želite da vidite slike jednog od naših najslavnijih slikara, ali i zakoračite u repliku njegovog bečkog ateljea – posetite ovaj muzej. Smatrala sam da Paja Jovanović slika božanski, a sada sam se uverila da je tako i živeo.

Kustosi su izabrali: Akvizicije 2011-2015 (Muzej primenjene umetnosti) – Mnogo fotografija iz XIX i XX veka, umetnička dela, ali i predmeti za svakodnevnu upotrebu postali su deo postavke MPU, dobijeni kroz otkup ili kao poklon. Dopale su mi se ilustracije Jugoslava Vlahovića i figura SOS (Save our souls) Velimira Vukićevića.

Pupin – od fizičke do duhovne realnosti (Istorijski muzej Srbije) – Prva interaktivna izložba kojoj sam prisustvovala i koja me je potpuno fascinirala. Odlomci iz autobiografije Od pašnjaka do naučenjaka o njegovom životnom i naučnom putu, ali i brojni audio-vizuelni sadržaji kupili su me i učinili još ponosnijom zbog murala koji krasi moj rodni grad i slavi ovog velikog čoveka.

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

stalna postavka (Muzej Vuka i Dositeja) – Najprijatnije iznenađenje bila je upravo poseta ovom muzeju. Veoma koncizno, na moderan način predstavljena je tradicija. U jednom od najstarijih stambenih objekata u Beogradu, pritom. Uživala sam.

Vlastimir Đuza Stojiljković (Muzej pozorišne umetnosti Srbije) – Upijala sam informacije o ovoj glumačkoj legendi i uživala u fotografijama sa njegovih predstava. Ostvario je čak 152 pozorišne uloge i ostavio dubok trag i na muzičkoj i televizijskog sceni. Igrao je do samog kraja života.

Zoran Žugić (Galerija ULUS) – Zalutala sam na ovu izložbu, ali sam se dugo u galeriji zadržala. Futuristički prizori i lepe palete boja.

Olga Smederevac u svojoj kući (Galerija savremene umetnosti Pančevo) – Potpuno me je fascinirala njena životna priča, ali i dela koja je prikupila. Postala je moj uzor.

Još jedan pogled na Uroša Predića (Narodni muzej Pančevo) – Osim renovirane svečane sale koja izgleda fantastično, fasciniraće vas i dela Uroša Predića, koji je za života naslikao oko 1.000 portreta. Impozantno, zar ne?

Tržnica – trbuh grada (Narodni muzej Pančevo) – Ja sam uživala. A, kako i ne bih, kad obožavam pijace i muzeje, a i italijanski jezik (table sa tekstom su bile bilingvalne). Divan način da naučite nešto novo, ali i pokupite inspiraciju za nedeljni ručak.

Predstave:

  • Moj život, priča o Isidori Dankan (DK Studentski grad)
  • Ostrvo (Narodni muzej Pančevo)
5 thoughts on “Utisci_2016: izložbe i predstave

      1. Ne živim u Pančevu nekih 5-6 godina, ali mislim da ću se se uvek osećati i predstavljati kao Pančevka. 😊 Hvala na fotografijama! Vidim da si dodala Uroša Predića – moja majka je iz istog sela kao on, tamo se nalazi njegova spomen soba i grob (pošto nije ispunjena njegova i želja Bogdana Dunđerskog da budu sahranjeni zajedno u kapeli na imanju Dunđerskih).
        Pozdrav, želim ti puno ovakvih tekstova!

        Liked by 1 person

Оставите одговор

