Za decembar pun utisaka

Decembar. Još jedan način da odredite da li ste optimista ili pesimista. Popunjenost čaše je tako passé. Dakle, volite li užurbanost praznika ili prezirete naglašavanje konzumerizma? Eto vam odgovora…

Bitnije pitanje je – da li u decembru sumirate godinu ili je ignorišete i pravite planove za narednu? Ja radim i jedno i drugo. Posvetiću jedan post samo tome, kao i svake godine, a u ovom sa vama delim najjače utiske ove, 2016. godine. Bila je čupava, i to ne na način koji bi me barem inspirisao na pisanje. Ali, iščupala sam se, popravila frizuru i pronašla dragulje koji su me ubedili da, uprkos svemu, nije baš bilo tako crno. Ipak je ceo život jedan veliki Tamni vilajet; šta god da uradimo ćemo se kajati. Što pre se tog kajanja oslobodimo, kamenje koje smo poneli će jače sijati. Uživajte u mojim preporukama i podelite sa mnom svoje – uz šta se ušuškati u hladnim zimskim noćima.

Predstava. Ostrvo, Selimovićevo, jedna je od dve predstave koje sam odgledala ove godine. No, kako ga nikada nisam čitala (ako ne računam lektiru, Derviš i smrt), bila je ovo prilika da se zainteresujem i za Selimovićev rad. Predstava je bila dobra, odigrana u bašti Narodnog muzeja Pančevo. U nekim trenucima, bila mi je i – ogledalo. Otvara mnoga pitanja i daje odgovore na njih.

Film. Iako je ovo godina u kojoj sam ozbiljnije počela da gledam filmove koji su dobili Oskara, predlažem vam italijanski film, Perfetti sconosciutiGrupa prijatelja se za večerom dogovara da svaku poruku koja im stigne čitaju naglas i tako se otkrivaju brojne tajne. Naslov potpuno odgovara radnji – oni su prijatelji koji samo prividno dele stvari među sobom; zapravo su savršeni stranci. Film podstiče na razmišljanje o brojnim, brojnim temama i definitivno je vredan vašeg vremena.

Knjiga. Razmišljala sam i razmišljala, a onda sam u novembru pročitala Glasove u vetru Grozdane Olujić i istog trena ih ubacila u ovaj tekst. Dugo sam želela da je pročitam, sećajući se njenih prelepih bajki koje sam u detinjstvu čitala, a kada sam utonula u mrežu Grozdaninih treperavih reči, poželela sam da ovu knjigu čitam iznova i iznova. Poljuljala je Pavićev tron, ali samo na tren. Njihove magije ne mogu se porediti i oboje su, za mene, izvanredna otkrića ove godine.

Zvuk. Oduševilo me je dosta pesama, kao i svake godine, kao što se dešava sa svakom hiperprodukcijom… No, izdvojiću pevačicu koja se zove Lola Marsh i njenu pesmu You’re mine. Poslušajte – zanimljiv stil,  hipi lepršavost i letnji optimizam.

omiljeno voće i minđuše (Blinkica nakit) koje ću nositi sledećeg leta, kad ga budem jela direktno sa grma (potpisujem i fotografiju)

Ukus. Uz zimu ide – čaj. Ako nikada niste probali beli čaj, krajnje je vreme. Moj omiljeni je Put svile; nisam sigurna šta sve ima, ali znam da je jedan od dodataka – ananas. Toliko me je oduševio, da sam svima pričala o njemu (i uskoro dobila kutiju belog čaja iz Italije; još jedan dokaz da ono što stvarno želiš i čemu se potpuno posvetiš vrlo brzo i dobiješ. Samo što ja nikako da se tako posvetim ozbiljnim stvarima). Savršen je u mestu koje je ujedno i naredna preporuka, a evo simpatične činjenice koju možda ne znaju svi – crni, zeleni i beli čaj, zapravo, potiču sa istog drveta koje se zove čaj (samo se oni i smatraju čajevima, ostalo su biljne ili voćne mešavine). Boja, ime i jačina zavise od vremena branja.

Mesto. Coffee, tea and sympathy sam otkrila dva dana pre otvaranja, a svratila dva dana posle. Ono što treba da znate je da imaju šareni deo za one koji vole luckasti enterijer, ali i klasičniji, za one koji bi da odmore oči. I veeelike šolje za čaj. Moja ogromna preporuka!

Internet mesto. Presrećna sam što mogu da vam iz prve ruke preporučim Blinkica nakit koji pravi moja koleginica sa fakulteta. Mene su potpuno opčinile pločice za vrata koje savršeno kreirane, ali sam za sebe odabrala šnalu. Kao što vidite, pravljena je potpuno po mom ukusu.

6 thoughts on “Za decembar pun utisaka

Оставите одговор

