Za studentski oktobar

Studentski dani su najuzbudljiviji i najzanimljiviji u životu. To je period sa najvećim ekstremima; najviši vrhovi i najdublja dna u svim segmentima života. Učiš svaki dan. Ne mislim na fakultetsko gradivo, već na ono životno. Učiš ko si; šta voliš, a šta ne možeš da podneseš. Učiš da preživiš, da donosiš odluke, da se snalaziš. Upoznaješ toliko različitih ljudi. Preskačeš svoje granice.

Moje studiranje se približava kraju, pa sam možda baš zato (unapred) nostalgična i rešena da ovoj dragoj temi posvetim oktobarske preporuke. Jako bih volela da znam šta vas asocira na studentske dane. Pišite mi u komentaru!

Predstava. U BDP-u (maloj sali, ne onoj sa divnim rozim sedištima) gledala sam Norway today. Skinuta je sa repertoara, ali ne i iz mog sećanja. Dvoje mladih se upoznaju preko interneta i dogovore da se zajedno ubiju. Mislim da je ovo tema o kojoj se nedovoljno govori, samoubistvo uopšte, a kamoli ono izvršeno u mladosti. Pogotovo kada se ima u vidu da se potreba i izvršenje samoubistva genetski prenose.

Film. How to be single je izašao ove godine i govori o poznatom fenomenu na inovativan način. Ljudi (pogotovo oni ženskog roda) umeju da posmatraju sebe kao deo množine, a ne kao zasebnu jedinku. Greška. Ne možeš biti u kvalitetnoj vezi ako ti sam(a) nisi dovoljno svestan svojih kvaliteta. Možda vam ovaj film pomogne baš u buđenju energije (pun je iste), a možda vas i samo pošteno nasmeje. Win-win situacija, svakako, nema negativnog ishoda.

Knjiga. Verujem da svako u ovim godinama treba da počne da čita ozbiljniju literaturu. Ok je ponekad odmoriti mozak uz nešto lakše, ali toliko je sjajnih, velikih pisaca koje vredi upoznati. Da ne pominjem tek one koji nisu toliko poznati, a vredni su pažnje! Ako pratite moju stranicu na fejsbuku, znate da u poslednje vreme čitam romane koji su dobili NIN-ovu nagradu. Osim toga, jedva čekam da ugrabim malo vremena da pročitam nešto od Virdžinije Vulf, a vama preporučujem knjigu kojom je započela nova faza u mom čitalačkom svetu – Demijan Hermana Hesea.

Zvuk. Study music, tj. muziku za učenje otkrila sam tek na fakultetu, ali verujem da može koristiti i onima koji ne uče, već im je potrebna koncentracija. Imam omiljeni miks sa youtube-a; mogu link podeliti sa vama, samo mi ostavite komentar na dnu teksta.

Ukus. Osim kafe, koju sam spominjala prethodnog meseca, sa studentima se najviše povezuje – alkohol. Najčešće ne previše kvalitetan. Svašta sam videla, ponešto i probala. No, reći ću vam da sam jednom, čudnim spletom okolnosti, završila na koktel žurci i da sam popila dva najbolja i najšarenija koktela na svetu. Jedna od najdražih noćnih usppomena, definitivno.

CAM08942[1].jpg
Izaći na ispit ili izaći u provod? Večita studentska dilema. (ogrlica: Lela nakit)
Mesto. Što ranije otkrijete KC Grad, to bolje. Šareni program u kojem svako može naći nešto za sebe; izložbe i svirke, radionice za vežbanje jezika, besplatne projekcije evropskih filmova… Moj favorit su Delikatesni ponedeljci, u kojima imate priliku da za sitne pare probate ukuse svetske kuhinje.

Internet mesto. U ovom životnom dobu se, osim ukusa, gradi i stil. Eksperimentiše se, ali lekcija koja se pre ili kasnije nauči je da je minimalizam ključ savršenog izgleda. Jedan upečatljiv komad nakita je efektniji od većeg broja sitnih.  Ako tražite takav komad nakita, sigurno će vam se dopasti makar jedna od ogrlica koje Danijela iz Lela nakita pravi. Pogledajte i sami se uverite.

2 thoughts on “Za studentski oktobar

Оставите одговор

