Sveske: dnevnik introspekcije (Being Miljana)

Rešila sam da ovog meseca pišem o svojoj omiljenoj svesci, ako je uspem da izdvojim jednu. Bilo je teško, ali je izbor pao na zeleni rokovnik dobijen u nagradnoj igri koji popunjavam na unikatan način.

Serija koju najviše volim je Being Erica. Kanađani su koncept osmislili na sledeći način: Erika je u ranim tridesetim godinama i deluje prilično neostvareno; ima slab posao i nema dečka. Smatra da je tako zbog loših odluka koje je donosila u prošlosti. Ubrzo upoznaje doktora Toma, psihijatra koji koristi neuobičajenu tehniku lečenja: vraćanje u prošlost. Erika tako ponovo proživljava odluke zbog kojih se kaje. Iako ima šansu da krene suprotnim putem, što ona najčešće i čini, na kraju dana se ništa neće promeniti. Jer, ne vraća se ona da promeni prošlost, već da nauči lekciju i ima bolju budućnost.

Ove godine počela sam da ovu seriju gledam ponovo. Sezone su kratke, imaju po desetak epizoda, taman obrađujem jednu epizodu mesečno. Obrađujem? Posle gledanja, prepričam epizodu i izvučem citate, a onda i sama razmislim koji bi događaj iz mog života bio priblizan onome što sam videla. Opišem i sam događaj i potencijalno bolju verziju istog; šta bih uradila da, kao Erika, mogu da se vratim i promenim odluke koje sam donela. Ovaj ritual ima dva dejstva; sahranjivanje prošlosti koju ne mogu promeniti i lek za smirenje ako se ona ipak povampiri.

CAM06544
odlomak (potpisujem i fotografiju)
Ostala sam dužna priču o konkursu na kojem sam osvojila rokovnik. Pre par godina, moja priča pobedila je na konkursu Ljubav naših baka i deka koju je organizovala Najbolja knjiga. Priča nije bila reprezentativna, ali nisu bile ni ostale, pa mi je bilo lakše. Moja je barem bila zasnovana na istinitom događaju. Osim knjige Igra autorke Stele Subotički Mihailović, stigle su hemijske, kartonski i drveni obeleživači (koje i dalje koristim) i – rokovnik. Oduvek volim rokovnike i ispisala sam mnogo njih, što kao dnevnike, što fakultetskim lekcijama. Ali, ovaj nisam želela da popunim na banalan način; čuvala sam ga za nešto posebno.
One thought on “Sveske: dnevnik introspekcije (Being Miljana)

  1. Повратни пинг: Sve Miljanine sveske – Moji mali svetovi

Оставите одговор

