Za pustolovan april

Putovanje je možda jedna od malobrojnih stvari koje umesto da ugase žeđ za tom potrebom, samo je prodube po povratku kući. Tako sam ja, posle prošlogodišnje ekskurzije, široko raširenih očiju planirala nova putovanja, zaražena adrenalinom. Par meseci kasnije, iste te oči su svetlucale pri prepoznavanju istih simptoma kod druga koji je došao sa svog putovanja po Evropi.

Maja Zorić, koja ponovo ulepšava ovaj tekst svojom fotografijom, znatno je veći avanturista od mene. Početkom ove godine je par nedelja provela u Šri Lanci i svakog dana pisala o svojim doživljajima – tako sam, zapravo, i naišla na njen blog. Pridružila sam se oko desetog dana i sve prethodne opise iščitala u dahu; kada sam legla da spavam, pred očima mi je plesalo šarenilo i dugo nisam mogla da utonem u san.

000068
foto-čarobnica: Maja Zorić
Dok ne otpujem negde, mogu samo da pokušavam da dočaram druge gradove i zemlje. Podelite sa mnom šta vas vodi u daleke krajeve i javljam vam da li ima isto dejstvo i na mene. A do tada se udobno smestite i uživajte u narednim prizorima.
Predstava Nastala po francuskom sitkomu iz prošlog veka, Boing-boing donosi duh Francuske, nevernih muškaraca i zaljubljenih stjuardesa. Predstavu sam odgledala u okviru Dana Palilule, koji traju i dalje – možda je repriziraju (repertoar možete pronaći na ovom sajtu). Scenografija je divna, kao i Viktor Savić. Dugo se nisam toliko smejala u pozorištu.
Film + knjiga Jedi moli voli, Elizabet Gilbert. Ni sama ne mogu da odaberem koja mi je verzija bolja, pa preporučujem obe. Džulija Roberts mi nije izazivala poverenje, ali sam morala da pojedem svoje misli po izlasku iz bioskopa – bila je fantastična. Knjiga je, takođe, sjajna. Neverovatno je koliko se knjiga i njen filmski prikaz razlikuju, a koliko su obe verzije sjajne.
Zvuk Suzdržaću se od preporuke nekog italijanskog benda i reći samo dve reči –Daniel Balavoine. Otkrila sam ga slučajno i ovoga puta pravim još jedan ustupak, preporučujući pesmu umesto celog albuma – poslušajte je klikom na ime pevača. I istražujte dalje sami.
Ukus Na apsolventskoj ekskurziji sam počela da pijem pivo. Probala sam ga u svakoj zemlji u koju sam tada zakoračila; obično holandsko, prejako belgijsko, razblaženo francusko, savršeno nemačko… Kada sam se vratila, nastavila sam da isprobavam nove ukuse i tako dozivam daleke zemlje.
Mesto Naravno, ovog meseca preporučujem Klub svetskih putnika. Opušteno i šareno mesto, prepuno razglednica i delića tuđih putovanja, opremljeno nameštajem članova istoimenog kluba. Zamalo da bude mesto jednog mog prvog izlaska, no, otkazala sam sastanak (i pitala se da li sam pogrešila kada sam saznala gde je dotični hteo da me vodi, pod pritiskom da mora biti originalan).
Internet mesto Za šetnju po celom belom svetu, a ispred kompjutera, svrati na geoguessr.com. Može se uživati u raznovrsnim prizorima, ali i nagađati gde se nalaziš. Najčešće biram Pariz, pa lutam po arondismanima, alejama, bulevarima…
4 thoughts on “Za pustolovan april

Оставите одговор

