25 – pet omiljenih pića

Čaj. Zauvek na prvom mestu. Imam čak i omiljenu marku – Teekanne (uzgred, to je nemačka reč za čajnik). Kada sam u jednoj od berlinskih robnih kuća zastala ispred police sa kutijama čaja ovog proizvođača, samo što se nisam onesvestila – prvo od sreće, potom od očaja što mi je izbor toliki. Odabrala sam flertujući čaj od nara i kupine, a na putovanju nastavila da kupujem čudnovate ukuse, kao što su karamela ili breskva i trešnja. Najčešće pijem voćne čajeve. Zaslađujem samo crni, posle dolivanja mleka.

Schweppes tonic. Uživam u njegovoj reskoj gorčini kada nije vreme za alkohol, niti za nešto vruće. Jednom sam ga poručila u kafeu na vrhu Bukulje. Konobar se još jednom okrenuo ka meni, da potvrdi porudžbinu, i upitao Bitter lemon? Prvo sam klimnula glavom, a već sledeće sekunde ga ubrzano ispravljala. Doneo mi je Tonic.

Džin. Tek nedavno sam ga probala, još nije bilo prilike da ga pomešam sa tonikom. Ali, čist džin mi je u prva dva gutljaja bio grozan, ali su naredne tri čaše popravile utisak. Na tu zabavu otišla sam sa sestrom; organizatora nisam znala, svi sem didžeja i šankera su bili mlađi od mene… Ali, džin je učinio da to veče postane lepo. Čak sam nešto i naučila – traži piće od muških šankera, uvek više sipaju od žena.

Vino. Jedno od retkih pića koje opija, a ne otupljuje čula. Tradicionalno kupujem roditeljima flašu vina gde god da otputujem. Tako smo flašu koju sam kupila u Parizu pre sedam godina otvorili za moj osamnaesti rođendan, a onu koju sam donela ove čuvamo za diplomiranje. Volim slatka vina. Iprva sam pila samo crna, ali sa godinama učim da uživam i u belim.

potpisujem i fotografiju
Moka kafa. Ne volim kafu jer mi najčešće izaziva mučninu i samim tim imam više štete no koristi kada je pijem. Ali, ne mogu poreći da se bogatstvo ukusa kafe ne može meriti ni sa jednim čajem. Tako, kada se nekad prevarim i poručim kafu, volim da isprobam nove vrste. Ako nema ničega što moja nepca nisu do sada okusila, tu je proverena moka. Kao što sam Šveps pila pri poseti Aranđelovcu, tako sam moku uvek naručivala kada sam prethodne zime izlazila sa jednim budućim inženjerom.
One thought on “25 – pet omiljenih pića

  1. Повратни пинг: Za fantastičniji jun | Moji mali svetovi

Оставите одговор

