21 – omiljeni jezici

Nije moglo biti drugačije – samo ljubav na prvi zvuk dolazila je u obzir pri upoznavanju sa italijanskim. Bilo je to pre dobrih pet godina, ali nazive testenina i razliku između caffe machiato i latte machiato i dalje citiram. Drug iz grupe je, inspirisan, počeo da studira upravo italijanski jezik! Ja sam se zadovoljila pasivnijim vidom obožavanja. Juče sam ponovo krenula na časove i radujem se nadogradnji znanja.
Engleski je toliko srastao sa mnom da ponekad uhvatim sebe kako mi misli upravo na njemu teku, a ne na maternjem jeziku – kada sam u inostranstvu ili se dopisujem sa drugarima na Interpals-u. Ne, neću reći kako sam jezik naučila gledajući filmove i serije, iako mi za iste prevod nije potreban. Na Courseri sam učila englesku gramatiku na način na koji u školi učimo srpsku – vrste reči. Obožavam i idiome, i upoređujem ih sa srpskim da bih ih lakše zapamtila.

Pariski trg u sred Berlina (potpisujem i fotografiju)

Sramota me je da priznam koliko sam godina provela učeći nemački u školama, osnovnoj i srednjoj. Da, zato što sada ne znam ništa. Nisam ga volela, prestrogo je zvučao. Ali, ne krivim samo sebe, već i apatiju koja hvata naučno osoblje. Ako nešto studiraš, pretpostavka je da si to upisao zato što voliš. A, ako voliš – kako ne možeš da učiniš da ta ljubav bude zarazna? Kada omiljeni jezik lepo usvojim, prvo ću se nemačkom posvetiti.
Mislila sam da je samo holandski jezik ružniji od nemačkog. Ali, jedan od retkih dobrih saveta koji sam od nekog, sada nebitnog, dobila, potvrdio se u ovom slučaju.Pre no što počneš da učiš jezik, poseti zemlju u kojoj se govori.Holandija me je ovog proleća toliko opila, da je holandski za mene postao zagonetka interesantnija od sudokua. Izgovor, dupla slova i reči koje ponekad liče na engleske, a ponekad na nemačke. Čim usavršim italijanski i nemački, vraćam se magičnom holandskom.
Portugalski i francuski ostaju dva netaknuta, neotkrivena ostrva. Oba me u isti mah i privlače i plaše svojom težinom. Ali, uz italijanski, prelepo zvuče i izazivaju želju da kotrljam njihove reči u ustima i puštam ih u svet. Pričekaće malo, ipak.

Оставите одговор

