Noć muzeja 2014

Kasnila je Noć muzeja ove godine, kasnili su i moji utisci. No, evo ih!

Tumarala sam beogradskim muzejima sama. Sama. Prvo nisam želela da idem, ali onda sam obukla dražesnu haljinicu, stavila crveni ruž i krenula u avanturu. U rukama sam imala samo kartu i telefon, i osećala sam se neverovatno slobodno. Kasnije se ispostavilo da nedostatak torbe više ograničava no što oslobađa, zbog silnih interesantnih sadržaja koji su bili deljeni, ali, snašla sam se ja.

potpisujem i fotografiju

Prva stanica bila je zgrada Alfa banke. Zanimljivo, ali ne previše. Više me je zanimala sama banka, a ne njeni arhitektonski detalji, ali kako volim grčku mitologiju nije mi obilazak teško pao. Sledeća je bila masonska izložba. Više mi se dopala stalna postavka Etnografskog muzeja od ove masonske – previše, previše teksta. Prešla sam ulicu i prošla kroz silne filmske rekvizite dok nisam stigla do sale Jugoslovenske kinoteke posvećene mom omiljenom domaćem filmu – Maratoncima. Šetala sam između najpoznatijih citata i postera, a onda produžila do Pedagoškog muzeja. Obišla sam stalnu postavku, i još jednu, apotekarsku. Bila je magično iskričava, sa onim staklenim antikvarskim posudama i biljem i prašnjavim knjižicama i latinskim nazivima. Onda su crvenonarandžaste starke na mojim nogama krenule u avanturu pronalaženja Muzeja nauke i tehnike. Slušala sam radio, pijuckala energetsko piće, i stigla u svoj omiljeni muzej. Ponovo sam obišla izložbu Drugi krug, posle tri i po godine, uživala i u dečijoj izložbi krcatoj igračkama iz prošlog veka, a onda zakoračila u naučni odeljak, merila se na svemirskoj vagi i saznala koliko bih kilograma imala na ostalim planetama Sunčevog sistema. Onda su starkice prošetale do Muzeja srpskog lekarskog društva, i između brojnih, brojnih medicinskih stvarčica; i eksponata u formalinu, i hirurških instrumenata, i torbi lekara koji su obilazili svoje pacijente… Poslednje odredište bio je Fiat-ov centar, u kojem sam sedela u najnovijoj Giuliete-i, da bih prenela sestri osećaj – ona obožava ovaj brend.

Zaključak? 150 fotografija, 3 i po sata šetnje, desetak postavki i jedno nezaboravno iskustvo.

Оставите одговор

