Grafit

Bio jednom jedan grafit u ulazu moje zgrade, ispred staklenih vrata, ispod belog interfona. Bio je vrhunac ,,ljubavi“ koju mi je odeljenje osam godina pokazivalo. Saznala sam vremenom i kako i kada je nastao, a sama sam po boji autolaka i obliku slova zaključila ko mu je kumovao.

Mrzela sam ga.

Bio jednom jedan dečko, drug mog dečka, koji je želeo da kupi autolak i prepravi grafit i napiše nešto drugo… I kako god da se naš odnos završio, a završio se, glupo i nezrelo i tvrdoglavo, kakvi smo oboje bili, ja mu to nikada neću zaboraviti. Jer…

Bilo je mnogo momaka, i nijednom nije palo na pamet da preprave grafit. A priželjkivala sam to, želela iznenađenje… A kako te nešto može iznenaditi ako to očekuješ?

Bio je i jedan drug koji zna ljude koji šaraju i imaju autolakove i mogao me je spojiti sa njima… Kako je grafit tamnoplav, zamišljala sam kako nastaje oblak iste boje u koji se slova utapaju i nestaju, a na oblaku je žutim slovima urezan moj moto, Per aspera ad astra, lepo bi išlo uz žutu fasadnu ciglu… Ali nikako da se nakanim. Mučilo me je pitanje kada to uraditi a da komšije ne vide da sam vandal, iako bi novi grafit bio inspirativan a ne pogrdan… A onda sam odustala. Odseliću se za par godina, zar ne, a toliko vremena je prošlo da sam prestala da ga primećujem.

A onda…

Gotovo godinu dana trajali su radovi u lokalu ispod mog prozora, prokletstvo prvog sprata, opremanje stomatološke ordinacije. Poslednjih dvadeset dana provela sam u prestonici, najduži boravak van kuće do sada. Svašta se izdešavalo za dvadeset dana, čak su i ti radovi završeni. Između ostalog, prekrečili su žućkaste cigle, ne samo oko svog prostora, već i oko susednog i mog ulaza. Jednu raskrsnicu pre one uz koju živim primetila sam vrišteću belu boju, primetila da je grafit konačno nestao. Bela. Boja čistoće. Katarze. Novog početka. Dok sam čekala da mehanizam zazuji i vrata se otvore gledala sam izbledelu plavu, neokrečene deliće slova na cementu između cigle, deliće ožiljka koji se više neće videti.

Оставите одговор

