Dom u domu

Plakalo mi se kada sam prvi put kročila u svoju sobu. Deset dana kasnije, padala je kiša dok sam se useljavala, a prva noć ostala je jedna od najboljih ovde provedenih. Silni osmesi, svetlucava poznanstva, pomoć pri učenju neverovatno zbunjujuće kartaške igre… Urezale su mi se reči jedne od brojnih osoba sa kojima su me cimerke tada upoznale: dopašće ti se ovde; svi smo tu kao braća i sestre.

Bilo je i problema, banalnih i krupnijih, kao uvek i svuda. Ali toliko je magičnih trenutaka da je jedina stvar zbog koje se kajem – zašto nisam došla ranije. Na primer…

…tuširanje uz milovanje popodnevnih sunčanih zraka.

…gledanje serije u ogromnom utešnom debelom i naravno ljubičastom džemperu, sklupčano, uz aromatični topli čaj.

…brojne porukice od posetilaca, osušeno cveće koje sam dobijala, ulaznice i citati, podsetnici i slatkiši… Sve to na dasci iznad kreveta, da boji dane i čuva osmehe.

…utešni tortilja čips posle raskida i utešni najdraži čaj posle padanja ispita.

…vraćanje u pola pet iz čitaonice, izlazak Sunca koji boji zimski pejzaž i gledanje kroz prozore dok se penjem do sedmog sprata.

…priče, moje i tuđe, za pamćenje, zapisivanje, prepričavanje.

…teglica sa najlepšim uspomenama, razglednice iz Finske i posudica puna snova.

…iznenadne opuštene i skockane žurke.

…poljupci i zamišljanje istih.

…učenje. O, toliko stvari se svaki dan nauči kada si osuđen na ubrzano prilagođavanje.

…upoznavanja.

…pacovi koji trčkaraju oko kontejnara na koje te upozore kada se vraćaš iz zadimljenog provoda.

…bavarske kifle. Bilo kad, bilo gde.

…pomoć. Pri otvaranju flaše, odabiru odevnih komada za sve moguće situacije, spremanju ispita, preživljavanju.

…pire, pire, pire, pire, pire, pomfirit… Pa opet pire.

…guarana sovice i porukice polepljene po tirkiznim vratima.

…pravljenju torte, iznenađenja i planova.

…najlepši broj sobe na svetu.

Mnogo ih je još, naravno, ali najmagičniji je bio onaj trenutak kada sam shvatila da sam od života u domu dobila ono što sam zamišljala, i to pod uticajem dve varijable: moje želje i mojih cimerki. I onda neka mi neko samo kaže da sudbina i njene nepedvidljive igre ne postoje.

5 thoughts on “Dom u domu

  1. Дом је као непрекидна екскурзија, ко је студирао а није живео у дому пропустио је непроцењиво много. Једно безбрижно, дивно, ушушкано, лудо време, неповратне године уживања, нових људи, спавања, тераса, учења, музике, свађа и помирења, сусрета у купатилу (које делите…), превише је тога да бих сад све набрајала.

    Свиђа ми се

Оставите одговор

