Ljubavni pasoš

Nažalost, veći deo sjajnih ljubavnih ideja o kojim pišem zapravo nisu moje. Ljudi se dive mojoj kreativnosti, dok sam ja zaslužna samo za realizaciju. Ali, i to je nešto, zar ne? Treba pretražiti internet, naći nešto što i u Srbijici možeš da odradiš, izgubiti gomilu živaca dok ne sprovedeš to u delo… Ipak, vredi svake uložene sekunde kada vidite osmeh na licu voljene osobe.

Ideja koju sam sprovela u delo kao jedan novogodišnji poklon bila je prosto savršena. Znala sam da ću uložiti puno novca i vremena, ali sam isto tako znala da je to pravi poklon za nekoga ko voli da putuje, a nije imao prilike. Zasad. Klicu sam našla na sajtu za udate žene koje brojnim sitnicama održavaju ljubav i raduju svoje muževe, www.thedatingdivas.com.  Klikni ovde za članak do ove određene ideje, a sada ću je i ja malo bolje objasniti.

Za sam poklon ne treba puno truda – odštampaš pasoš, odštampaš avionske karte, odštampaš pečate 12 zemalja koje ćete posetiti, stvarno ili ne, i sve to lepo predaš voljenoj osobi. Ali, treba isplanirati 12 tematskih izlazaka! Nekih ideja ima na originalnom linku, a ja ću dodati svoje iskustvo.

Šta je potrebno:

  • pasoš (postoji link na sajtu, ali ja sam napravila srpsku varijantu, poslaću zainteresovanima na e-mail adresu)
  • avionske karte (nije neophodno, ali je zanimljivo)
  • pečati za pasoš (odaberi grad, skini sliku, nalepi u word dokument, odštampaj, iseci, zalepi u pasoš)
  • plan puta i porukica (linkovi su na sajtu)
  • sitnice (moj dodatak – na svakom putovanju po jedna sitnica karakteristčna za tu zemlju)
  • kutija (ako ubacuješ sitnice)

Kutiju sam oblepila sličicama mesta širom sveta i u nju ubacila pasoš, plan puta, porukicu, sitnice za dva mesta koja smo već posetili i kartu za izlazak za koji znam siguran datum. Ostale karte sam štampala kada bih saznala kog dana ćemo izaći i dala mu par dana ranije ili tog dana. Opet, birala sam zemlje i gradove čije sam sličice pronašla na stranici sa pečatima, i pazila sam da otkucam baš taj grad na avionskoj karti, da odaberem neki približan aerodrom i otprilike pogodim vreme izlaska. Naravno, ne morate to raditi – ja samo volim kada je sve pod konac. Moj savet: nemojte izbrbljati unapred kada je koja zemlja planirana. Lepše je kada je iznenađenje.

Zemlje koje sam ja odabrala su: Francuska, SAD, Brazil, Italija, Kina, Irska, Indija, Meksiko, Egipat, Grčka, Austrija i Turska.

potpisujem i fotografiju

Pariz, Francuska

Poklončić : mapa Diznilenda u Parizu

Ovo putovanje bilo je najava za sve naredne, par dana pre dočeka. Stavila sam svoju beretku, uradila francuski manikir i uhvatla mon chéri-ja pod ruku. Šetali smo Bulevarom, pa skrenuli u jednu uličicu. Učila sam ga onih par reči francuskog koje znam. Postavila sam pitanje iz čuvene reklame, Voulez-vous paté avec moi?, i prevela mu tik pre nego što smo ušli u francusku palačinkarnicu. Naravno da nije znao da tu idemo. Probali smo crépes od heljdinog brašna, Versailles i Notre-Dame. Meni se nisu dopale, a mon chéri-ju jesu. Onda smo našli jednu klupu i tu jeli kapkejkove, slikali se i umazali gustim šlagom, i mnogo se smejali. Uživali smo. (još ideja na sajtu)

Njujork, SAD

Poklončić : ukras za jelku u obliku jabuke, sa šljokicama

Ovaj izlazak bio je planiran za doček Nove godine. Mnogo divnih ideja morala sam da odbacim, ali možda će pomoći nekome drugome – klizanje, hotdog, doček na Trgu, vožnja žutim taksijem, šetnja po velikom parku, fastfood i slatkiši… Mi smo gledali američki film, jeli gingerman kolačiće i gledali vatromet sa pogledom na divan osvetljen grad. Naravno da smo ponovo uživali, ali nismo se toliko koncentrisali na temu zato što smo imali mnogo sati za sebe. Uostalom, darling ne voli Ameriku, ali meni je ovo bila savršena tema za doček Nove godine, iako gotovo ništa od planiranog na kraju nismo uradili. (još ideja na sajtu)

Peking, Kina

Poklončić: štapići

Februar je planski odvojen za kineski izlazak, zato što je tada kineska Nova godina. Evo šta smo mi radili: išli smo u kinesku prodavnicu i u kineski restoran. Išli smo ulicom i smejali se pokušavajući da pročitamo ono što piše na papiru tako da druga osoba razume šta zapravo treba da bude (sve će biti jasnije kada se pogleda Chinese, Please izlazak). Trebalo je da pogledamo Mulan, ali nismo stigli. Ali, najvažnije je bilo što smo se opet smejali sve vreme, pokušavajući da se uslikamo u raznim pozama, a ljudi u restorančetu su bili dovoljno uviđavni da nas ignorišu. A i hrana je bila FENOMENALNA! (još ideja na sajtu)

Dablin, Irska

Poklončić: detelinica

Sasvim logična ideja za mesec mart. Kada je sve zeleno, i, pre svega, kada je Dan Sv. Patrika. Najpoznatiji irski praznik. Imaju Irci razne tradicionalne igrice, ali mi smo to preskočili – uglavnom je potrebno više od dve osobe. Obukli smo zelene majice, pili zelena pića i jeli bombone u duginim bojama. Slušali smo irsku muziku i odgledali film sa radnjom u Irskoj. Takođe, zbog legende da se na kraju duge nalazi ćup sa zlatom, kupila sam čokoladice, okrugle i pljosnate, uvijene u zlatasti celofan i izlivene u obliku novčića, pa sam i to dodala uz detelinicu. Ideja koju zbog (ne)vremena nismo uspeli da sprovedemo u delo bila je da odemo u irski pab i tamo pijemo pivo ili npr. irsku kafu (ja).

Meksiko Siti, Meksiko

Poklončić: mini rečnik španskog jezika

Jeli smo buritose. I ništa drugo povezano sa Meksikom nismo radili. Ali imam još par predloga za vas. Možete otići u pravi meksicki restoran ako ste pri parama, ili pak pokušati da neko meksičko jelo spremite kod kuće. Nađite na you tube-u marijačije, da pevuše u pozadini dok jedete. Pročitajte neku ljubavnu frazu koju možete naći ovde. Pijte tekilu. I naravno, obnovite znanje španskog uz epizodu neke serije.

Aleksandrija, Egipat

Poklončić: Biser kartica sa zanimljivostima o Sfingi

Osim obilaska knjižare umesto biblioteke i krejona na mojim očima, imali smo još jedan dodatak koji nam je malo približio Egipat: urme. Naravno, razne se stvari još mogu dodati. Možete proučiti egipatski horoskop na ovom linku, pogledati neki film, podsetiti se egipatskih božanstava ili svratiti na ovaj sajt, i na primer, napisati svoje ime hijeroglifima! Evo mog.

miljana

Rio de Žaneiro, Brazil

Poklončić: tange

Brazilski izlazak odigrao se za vreme karnevala u našem gradu. Gledali smo povorku, šetali, jeli brazilski orah… I uživali.

Rim, Italija

Poklončić: pozivnica za italijanski dan

Ovo je definitivno moj najdraži izlazak. Otišli smo zajedno na pijacu i kupili sveže povrće i ruže, a onda smo spremali testeninu i preliv, i jeli, i gledali film Život je lep, i onda pili kapućino i espreso… Divan, divan dan. A evo i par sajtova sa frazama na italijanskom: prvi, drugi, treći i četvrti. (još ideja na sajtu)

Atina, Grčka

Poklončić: sapun od masline

Jedini izlazak koji se zaista odigrao u navedenoj zemlji. Odabrali smo jedan od silnih grčkih restorančića i uživali u morskoj hrani. Za one koji žele da prenesu grčku atmosferu – zavirite ovde, kao kroz prozor, u ovu lepu zemlju. (još ideja na sajtu)

Beč, Austrija

Poklončić: letak iz Šenbruna

Imala sam toliko ideja za ovaj izlazak – bio je planiran za dečkov rođendan. Jedna od stvari kojoj se radujem u narednom obilasku Beča je obilazak zoo vrta, pa sam zato smislila da odemo u beogradski zoo vrt. I negde na bečku šniclu, ili pak neku kobasicu (kakve oni jedu po bečkim ulicama). A neka klasična varijanta može biti, naravno, odlazak na koncert klasične muzike.

Nju Delhi, Indija

Poklončić: kesica karija

Indijski izlazak iskoristili smo da ponovo probamo indijsku hranu. Nilje loša, ali sam i dalje fan kineske hrane. Kućna varijanta? Indijske serije će vas lako prebaciti do juga Azije, ali ako želite da vidite drugu, realniju sliku Indije, pogledajte film Milioner iz blata.

hvala, dragi ljudi

Istanbul, Turska

Poklončić: prezentacija o Istanbulu sa nekog sajma

Poslednji izlazak ponovo nismo proveli uz TV i neku tursku seriju, već smo otišli u turski restoran. Pojeli smo nešto (pre)slatko, i popili toplu tečnost iz originalnih šoljica – ja kafu, dečko čaj.

Iako su se ciklus izlazaka završio, nije i iznenađenje! Pronašla sam 12 ljudi iz navedenih zemalja, i oni se slikali sa jednom rečenicom ispred sebe, napisanom na njihovom jeziku: ti si moj svet. Uradila sam i te slike, i one sa sastanaka, i uručila ih dečku.

4 thoughts on “Ljubavni pasoš

  1. Posle dugo vremena od kada je pisano ovo, ali pošto na ovom sajtu gde je pečat ja nikako ne mogu da ga skinem kao sliku, jer kada mi se skine prikaže mi samo belo na ekranu i neće da otvori kao sliku nikakvu uopšte, i kada probam da otvorim samu tu sliku u novom prozoru ista stvar :O Ako neko zna kako mogu da napravim negde sama to bilo bi super, ili način kako da skinem to 🙂 Hvala :))))

    Свиђа ми се

Оставите одговор

